Pregled bibliografske jedinice broj: 222415
Samoprocjena angažmana učenika kao indikator kvalitete rada nastavnika
Samoprocjena angažmana učenika kao indikator kvalitete rada nastavnika // Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Sažetci radova: Psiholog i zajednica / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004. str. 50-50 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 222415 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena angažmana učenika kao indikator kvalitete rada nastavnika
(The self-evaluation of pupils engagement as indicator of teachers work quality)
Autori
Šendula-Pavelić, Martina ; Bezinović, Petar ; Tkalčić, Mladenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Sažetci radova: Psiholog i zajednica
/ Kolić-Vehovec, Svjetlana - Rijeka : Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004, 50-50
Skup
12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 10.11.2004. - 13.11.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kvaliteta rada nastavnika; samoprocjena učenika
(quality of teachers work; self-evaluation of pupils)
Sažetak
Jedna od osnovnih funkcija obrazovanja je svakako pripremanje učenika za suvremeno samostalno cjeloživotno učenje. Istraživanja u edukacijskoj psihologiji pokazuju da upravo oni učenici koji imaju razvijene strategije učenja i samonadgledanja učinkovitosti naučenog i koji sami upravljaju svojim učenjem postižu iznimne akademske rezultate. U radu je prikazana ljestvica za ispitivanje samoregulirajućeg učenja. Pomoću ove ljestvice učenici procjenjuju vlastiti angažman i rad u sklopu različitih školskih predmeta. Ljestvica se sastoji od 10 tvrdnji i ispituje važne aspekte učinkovitog učenja. Jednostavna je za primjenu, visoko je pouzdana (Cronbach alpha od .80 do .92) i vrlo fino diskriminira rad učenika u različitim predmetima. Ljestvica ima svoju upotrebnu vrijednost i višestruko je iskoristiva: 1. omogućuje učenicima uvid i praćenje vlastitoga rada u pojedinom predmetu, odnosno, području učenja ; 2. nastavnicima omogućuje uvid u angažman učenika u njihovim predmetima, čime oni od svojih učenika dobivaju važne smjernice za rad ; 3. ravnateljima omogućuje vrednovanje rada s učenicima u pojedinim predmetima. Može poslužiti kao valjan instrument za samoanalizu i samovrednovanje škole, a time i za unapređivanje kvalitete poučavanja i rada s učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija