Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 222405

Osnovna škola iz perspektive učenika, nastavnika i roditelja


Pokrajac-Bulian, Alessandra; Piršl, Elvi
Osnovna škola iz perspektive učenika, nastavnika i roditelja // Godišnja konferencijahrvatskih psihologa - Sažetci radova: Psiholog i zajednica / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004. str. 46-46 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 222405 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osnovna škola iz perspektive učenika, nastavnika i roditelja
(Elementary school from the perspective of pupils, teachers and parents)

Autori
Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Piršl, Elvi

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Godišnja konferencijahrvatskih psihologa - Sažetci radova: Psiholog i zajednica / Kolić-Vehovec, Svjetlana - Rijeka : Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004, 46-46

Skup
12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 10.11.2004. - 13.11.2004

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
osnovna škola; samovrednovanje; promicanje kvalitete
(elementary school; selfevaluation; quality ensurance)

Sažetak
U cilju unapređivanja kvalitete osnovnih škola Grada Rijeke, izvršeno je samovrednovanje pojedinih škola kako bi se uočile prednosti i nedostaci u njihovu funkcioniranju.U tu svrhu primijenjeni su upitnici kojima su ispitani indikatori kvalitete obrazovanja iz perspektive nastavnika, roditelja i učenika. U istraživanju su sudjelovale tri osnovne škole Grada Rijeke, odabrane na temelju vlastite motiviranosti za sudjelovanjem i podjednakog broja učenika i djelatnika. Ukupno je sudjelovalo 108 nastavnika, 269 roditelja i 444 učenika. Uspoređeni su sljedeći indikatori: podrška učenicima (poticanje i pohvale), školsko ozračje (komunikacija i pravila ponašanja) i ocjenjivanje. Dobiveni rezultati ukazuju na značajne razlike u viđenju pojedinih segmenata odgojno-obrazovnog procesa iz perspektive nastavnika, učenika i roditelja. Nastavnici iskazuju izuzetno pozitivne stavove i nedostatak kritičnosti, dok učenici iskazuju manje zadovoljstva školom, ocjenjivanjem i kvalitetom međuljudskih odnosa. Procjene roditelja ponekad su sličnije učeničkim (npr. kod procjene poticanja samostalnosti učenika), a ponekad nastavničkim perspektivama (npr. kod procjene zadovoljstva školom). Na temelju dobivenih rezultata svaka je škola upoznala svoje prednosti i nedostatke te izradila vlastiti razvojni plan s ciljem promicanja kvalitete rada škole u cjelini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100502

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Filozofski fakultet, Pula


Citiraj ovu publikaciju:

Pokrajac-Bulian, Alessandra; Piršl, Elvi
Osnovna škola iz perspektive učenika, nastavnika i roditelja // Godišnja konferencijahrvatskih psihologa - Sažetci radova: Psiholog i zajednica / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004. str. 46-46 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Pokrajac-Bulian, A. & Piršl, E. (2004) Osnovna škola iz perspektive učenika, nastavnika i roditelja. U: Kolić-Vehovec, S. (ur.)Godišnja konferencijahrvatskih psihologa - Sažetci radova: Psiholog i zajednica.
@article{article, author = {Pokrajac-Bulian, Alessandra and Pir\v{s}l, Elvi}, editor = {Koli\'{c}-Vehovec, S.}, year = {2004}, pages = {46-46}, keywords = {osnovna \v{s}kola, samovrednovanje, promicanje kvalitete}, title = {Osnovna \v{s}kola iz perspektive u\v{c}enika, nastavnika i roditelja}, keyword = {osnovna \v{s}kola, samovrednovanje, promicanje kvalitete}, publisher = {Dru\v{s}tvo psihologa Primorsko-goranske \v{z}upanije}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pokrajac-Bulian, Alessandra and Pir\v{s}l, Elvi}, editor = {Koli\'{c}-Vehovec, S.}, year = {2004}, pages = {46-46}, keywords = {elementary school, selfevaluation, quality ensurance}, title = {Elementary school from the perspective of pupils, teachers and parents}, keyword = {elementary school, selfevaluation, quality ensurance}, publisher = {Dru\v{s}tvo psihologa Primorsko-goranske \v{z}upanije}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font