Pregled bibliografske jedinice broj: 222405
Osnovna škola iz perspektive učenika, nastavnika i roditelja
Osnovna škola iz perspektive učenika, nastavnika i roditelja // Godišnja konferencijahrvatskih psihologa - Sažetci radova: Psiholog i zajednica / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004. str. 46-46 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 222405 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnovna škola iz perspektive učenika, nastavnika i roditelja
(Elementary school from the perspective of pupils, teachers and parents)
Autori
Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Piršl, Elvi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Godišnja konferencijahrvatskih psihologa - Sažetci radova: Psiholog i zajednica
/ Kolić-Vehovec, Svjetlana - Rijeka : Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004, 46-46
Skup
12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 10.11.2004. - 13.11.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
osnovna škola; samovrednovanje; promicanje kvalitete
(elementary school; selfevaluation; quality ensurance)
Sažetak
U cilju unapređivanja kvalitete osnovnih škola Grada Rijeke, izvršeno je samovrednovanje pojedinih škola kako bi se uočile prednosti i nedostaci u njihovu funkcioniranju.U tu svrhu primijenjeni su upitnici kojima su ispitani indikatori kvalitete obrazovanja iz perspektive nastavnika, roditelja i učenika. U istraživanju su sudjelovale tri osnovne škole Grada Rijeke, odabrane na temelju vlastite motiviranosti za sudjelovanjem i podjednakog broja učenika i djelatnika. Ukupno je sudjelovalo 108 nastavnika, 269 roditelja i 444 učenika. Uspoređeni su sljedeći indikatori: podrška učenicima (poticanje i pohvale), školsko ozračje (komunikacija i pravila ponašanja) i ocjenjivanje. Dobiveni rezultati ukazuju na značajne razlike u viđenju pojedinih segmenata odgojno-obrazovnog procesa iz perspektive nastavnika, učenika i roditelja. Nastavnici iskazuju izuzetno pozitivne stavove i nedostatak kritičnosti, dok učenici iskazuju manje zadovoljstva školom, ocjenjivanjem i kvalitetom međuljudskih odnosa. Procjene roditelja ponekad su sličnije učeničkim (npr. kod procjene poticanja samostalnosti učenika), a ponekad nastavničkim perspektivama (npr. kod procjene zadovoljstva školom). Na temelju dobivenih rezultata svaka je škola upoznala svoje prednosti i nedostatke te izradila vlastiti razvojni plan s ciljem promicanja kvalitete rada škole u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100502
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Filozofski fakultet, Pula