Pregled bibliografske jedinice broj: 221998
Pogled na vlastito djetinjstvo djece i mladih s poremećajima u ponašanju ili u riziku na razvoj poremećaja
Pogled na vlastito djetinjstvo djece i mladih s poremećajima u ponašanju ili u riziku na razvoj poremećaja // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 41 (2005), 1; 3-17 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 221998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pogled na vlastito djetinjstvo djece i mladih s poremećajima u ponašanju ili u riziku na razvoj poremećaja
(View upon own childhood by children and youth with behavioral disorder, or those at risk of behavior disorder development)
Autori
Koller-Trbović, Nivex ; Kalčić-Galeković, Liliana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 41
(2005), 1;
3-17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kvalitativna metodologija; djeca/ mladi s poremećajima u ponašanju i/ili rizikom na razvoj poremećaja; djetinjstvo
(qualittaive methodology; children/ youth with behavior disorders and/ or at risk of behavior disorders development; chillhood)
Sažetak
Metodom kvalitativne analize teksta doslovnog prijepisa polustrukturiranih intervjua željelo se upoznati pogled na vlastito djetinjstvo 40-ero djece / mladih u dobi od 12-20 godina, koji su se zbog određenih rizika u okruženju, osobnosti i/ili ponašanju nalazili u nekoj od institucionalnih razina procjene potreba za budućom intervencijom. O djetinjstvu i razvoju djece i mladeži s poremećajima u ponašanju ili rizicima na razvoj poremećaja zbog problema u obitelji danas već postoje brojne spoznaje koje, uglavnom, potvrđuju poznate teze: djetinjstvo i odrastanje te djece u vlastitim obiteljima opterećeno je nizom problema, patologije, nefunkcionalnosti, što vremenom, najčešće, intenzivira i dovodi do izdvajanja djeteta iz obitelji bilo iz razloga odgojne neadekvatnosti obitelji, bilo iz razloga pojave i razvoja, te fiksiranja poremećaja u ponašanju djeteta. Djetinjstvo ove djece, stoga, kako pokazuju istraživanja, razlikuje se od poželjnog i uobičajenog obrasca očekivanja djetinjstva kakvo bi ono trebalo biti i kakvo, najčešće je. Temeljem dosadašnjih spoznaja krenulo se od očekivanja da će pogled na vlastito djetinjstvo djece / mladih, sudionika u istraživanju, biti pretežito loš, negativan jer je riječ o djeci / mladeži koja su u svom dosadašnjem životu doživjela brojne negativne događaje. Rezultati djelomično potvrđuju očekivanja od kojih se krenulo. Pokazalo se da su sjećanja na djetinjstvo, opisi tijeka života, iskustva u obitelji u djetinjstvu, zaista opterećeni teškim situacijama, događajima, odnosima, promjenama, što je najčešće rezultiralo problemima opstanka obitelji i/ili razvojem problema kod djece, a time i poduzimanjem društvenih intervencija. No, pokazalo se, također, da unatoč tim teškim, bolnim, lošim događajima, opisima, iskustvima, sjećanjima, doživljaj djetinjstva i obitelji u djetinjstvu nije nužno takav.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Special Educational Needs Abstracts
- Exceptional Child Education Resources
- Content Pages in Education