Pregled bibliografske jedinice broj: 221941
Srednja škola iz perspektive nastavnika, učenika i roditelja
Srednja škola iz perspektive nastavnika, učenika i roditelja // 12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psiholog i zajednica / Kolić-Vehovec Svjetlana (ur.).
Opatija: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 221941 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Srednja škola iz perspektive nastavnika, učenika i roditelja
(High school from the perspective of teachers, students and parents)
Autori
Tkalčić Mladenka ; Smojver-Ažić Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psiholog i zajednica
/ Kolić-Vehovec Svjetlana - Opatija : Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004
Skup
12. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 10.11.2004. - 13.11.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
samovrednovanje; srednja škola
(school self-evaluation; high school)
Sažetak
U projekt samovrednovanja u funkciji unaprjeđivanja kvalitete škola uključile su se tri srednje škole s riječkog područja: gimnazija, stručna škola i trogodišnja strukovna škola. S ciljem ispitivanja zastupljenosti indikatora kvalitete u pojedinoj školi primijenjeni su upitnici za učenike, nastavnike i roditelje. Upitnike je ispunio 1321 učenik, 127 nastavnika i 713 roditelja. Rezultati su prikazani kroz postotak učenika, nastavnika i roditelja koji uočavaju zastupljenost određenog indikatora u njihovoj školi, zasebno za svaku školu. Uspoređene su procjene nastavnika, učenika i roditelja. Učeničke procjene upućuju na nedostatnu zastupljenost indikatora u realizaciji nastave, nepostojanje jasnih kriterija za ocjenjivanje te prisutan strah od škole. Većina nastavnika smatra da su u njihovoj školi zastupljeni ispitivani indikatori kvalitete. U manjoj se mjeri to odnosi na primjerenost i mogućnost mijenjanja postojećih planova i programa, a nastavnici procjenjuju nedovoljnom zastupljenost individualizirane nastave i smatraju da su pravila ponašanja i ocjenjivanja nejasna. Većina roditelja procjenjuje da su u radu škole zastupljeni ispitivani indikatori kvalitete, premda za neke indikatore preko 30% roditelja nema informacija. Općenito, učenici ističu manju zastupljenost promatranih indikatora kvalitete u odnosu na nastavnike i roditelje, dok su procjene nastavnika i roditelja sličnije. Na temelju rezultata ispitivanja te procjene mogućnosti uvođenja promjena unutar same škole, svaka je škola odredila prioritetne ciljeve usmjerene poboljšanju rada. Zajedničko ispitanim školama je isticanje potrebe poboljšanja uzajamne komunikacije učenika i nastavnika, većeg uključivanja roditelja u rad škole, vrednovanja kvalitete rada svakog pojedinog nastavnika te razvoja vještina podučavanja s ciljem osuvremenjivanja nastave i većeg uključivanja učenika u nastavni proces.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka