Pregled bibliografske jedinice broj: 221903
Problemi u ponašanju predškolske djece prema procjeni roditelja i odgojitelja
Problemi u ponašanju predškolske djece prema procjeni roditelja i odgojitelja // Psihologijske teme, 12 (2003), 12; 63-76 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 221903 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problemi u ponašanju predškolske djece prema procjeni roditelja i odgojitelja
(Parents' and teacher's assesment of preschool children behavior)
Autori
Živčić-Bećirević Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Mišćenić Gorana
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 12
(2003), 12;
63-76
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
problemi u ponašanju; predškolska djeca; CBCL i C-TRF
(behavior problems; preschool children; CBCL; C-TRF)
Sažetak
Na uzorku 232 djece predškolske dobi koja pohađaju dječji vrtić prikupljeni su podaci o problemima u ponašanju primjenom Achenbachove skale za procjenu dječjeg ponašanja za roditelje (CBCL) i odgojitelje (C-TRF). U radu se prikazuje zastupljenost pojedinih sindroma ponašanja (emocionalna reaktivnost, tjelesne poteškoće, anksiozno-depresivni simptomi, povučenost, problemi pažnje, agresivno ponašanje), kao i izraženost dimenzije internaliziranih i eksternaliziranih problema ponašanja te ukupnog rezultata na problemnoj skali. Podaci su analizirani s obzirom na dob (4 do 7 godina) i spol djece. Rezultati upućuju na veću zastupljenost eksternaliziranih problema u ponašanju kod dječaka (u usporedbi s djevojčicama). Dobne razlike uočene su samo na skalama eksternaliziranih problema s trendom veće zastupljenosti problema kod mlađe djece. Utvrđeno je umjereno ali značajno slaganje između procjena roditelja i odgojitelja na svim sindromnim skalama, osim na skali tjelesnih poteškoća i problema pažnje. Usporedba rezultata na našem i američkom uzorku upućuje da naši roditelji procjenjuju manje emocionalnu reaktivnost djece te manje ukupnih problemnih ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija