Pregled bibliografske jedinice broj: 221866
Educational Changes and the Destiny of Art/Humanistic Education: A Strategic Approach to Self-Empowerment and Sustainability
Educational Changes and the Destiny of Art/Humanistic Education: A Strategic Approach to Self-Empowerment and Sustainability // Hrvatska i Europa: Medicina, znanost i umjetnost / Negovetić, Lucija (ur.).
Zagreb: Hrvatski odbor Europskog udruženja "Medicina i umjetnost", 2005. str. 34-37 (plenarno, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 221866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Educational Changes and the Destiny of Art/Humanistic Education: A Strategic Approach to Self-Empowerment and Sustainability
(Promjene obrazovanja i sudbina humanističkog/umjetničkog obrazovanja: Strategijski pristup samoosnaženju i održivosti)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Hrvatska i Europa: Medicina, znanost i umjetnost
/ Negovetić, Lucija - Zagreb : Hrvatski odbor Europskog udruženja "Medicina i umjetnost", 2005, 34-37
Skup
6. konferencija Hrvatskog odbora Europskog udruženja "Medicina i umjetnost" - znanstveni forum "Hrvatska i Europa: Medicina, znanost i umjetnost"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.04.2005
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
promjene obrazovanja; humanističko-umjetničko područje; razvojne paradigme u obrazovanju
(educational change; art/humanistic education; educational development paradigms)
Sažetak
Posljednjih desetak godina obrazovni sustavi diljem svijeta prolaze razdoblje svoje najdublje krize. Ona se ogleda u posvemašnjem gubljenju samosvojnosti obrazovnog sektora, zbog čega se sve glasnije postavlja pitanje smisla, svrhe i zadataka institucionaliziranog učenja i poučavanja. Usredotočujući se na pitanje čemu i kome služi obrazovanje, u izlaganju će se odrediti neki od središnjih problema, kritički rasvijetliti njihova izvorišta i ukazati na pokušaje njihova rješavanja. Osobita pozornost posvetit će se sve izravnijem utjecaju tržišta na određivanje svrhe, zadataka, sadržaja, metoda i organizacije učenja i poučavanja, uz sve vidljivije slabljenje humanističko-umjetničke dimenzije u obrazovanju. Utemeljenje razvoja ljudskih resursa kao pretpostavke društvene dobrobiti i napretka na neoliberalnim načelima učinkovitosti, uz sve vidljivije zanemarivanje cjelovitosti iskustva učenja te marginalizaciju struke i kritičkog znanstvenog diskursa, nužno poziva na preispitivanje suvremenih vizija, politika i instrumenata obrazovnih promjena. U svezi s tim, ukazat će se na pokušaje rješenja tog problema na međunarodnoj i nacionalnim razinama te objasniti važnost humanističko-umjetnički orijentiranog strategijskog pristupa obrazovnim promjenama, ali i upozoriti na njegove slabosti u sklopu dominantnih obrazovno-razvojnih paradigmi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija