Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 221866

Educational Changes and the Destiny of Art/Humanistic Education: A Strategic Approach to Self-Empowerment and Sustainability


Spajić-Vrkaš, Vedrana
Educational Changes and the Destiny of Art/Humanistic Education: A Strategic Approach to Self-Empowerment and Sustainability // Hrvatska i Europa: Medicina, znanost i umjetnost / Negovetić, Lucija (ur.).
Zagreb: Hrvatski odbor Europskog udruženja "Medicina i umjetnost", 2005. str. 34-37 (plenarno, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 221866 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Educational Changes and the Destiny of Art/Humanistic Education: A Strategic Approach to Self-Empowerment and Sustainability
(Promjene obrazovanja i sudbina humanističkog/umjetničkog obrazovanja: Strategijski pristup samoosnaženju i održivosti)

Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Hrvatska i Europa: Medicina, znanost i umjetnost / Negovetić, Lucija - Zagreb : Hrvatski odbor Europskog udruženja "Medicina i umjetnost", 2005, 34-37

Skup
6. konferencija Hrvatskog odbora Europskog udruženja "Medicina i umjetnost" - znanstveni forum "Hrvatska i Europa: Medicina, znanost i umjetnost"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.04.2005

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
promjene obrazovanja; humanističko-umjetničko područje; razvojne paradigme u obrazovanju
(educational change; art/humanistic education; educational development paradigms)

Sažetak
Posljednjih desetak godina obrazovni sustavi diljem svijeta prolaze razdoblje svoje najdublje krize. Ona se ogleda u posvemašnjem gubljenju samosvojnosti obrazovnog sektora, zbog čega se sve glasnije postavlja pitanje smisla, svrhe i zadataka institucionaliziranog učenja i poučavanja. Usredotočujući se na pitanje čemu i kome služi obrazovanje, u izlaganju će se odrediti neki od središnjih problema, kritički rasvijetliti njihova izvorišta i ukazati na pokušaje njihova rješavanja. Osobita pozornost posvetit će se sve izravnijem utjecaju tržišta na određivanje svrhe, zadataka, sadržaja, metoda i organizacije učenja i poučavanja, uz sve vidljivije slabljenje humanističko-umjetničke dimenzije u obrazovanju. Utemeljenje razvoja ljudskih resursa kao pretpostavke društvene dobrobiti i napretka na neoliberalnim načelima učinkovitosti, uz sve vidljivije zanemarivanje cjelovitosti iskustva učenja te marginalizaciju struke i kritičkog znanstvenog diskursa, nužno poziva na preispitivanje suvremenih vizija, politika i instrumenata obrazovnih promjena. U svezi s tim, ukazat će se na pokušaje rješenja tog problema na međunarodnoj i nacionalnim razinama te objasniti važnost humanističko-umjetnički orijentiranog strategijskog pristupa obrazovnim promjenama, ali i upozoriti na njegove slabosti u sklopu dominantnih obrazovno-razvojnih paradigmi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130532

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Spajić-Vrkaš, Vedrana
Educational Changes and the Destiny of Art/Humanistic Education: A Strategic Approach to Self-Empowerment and Sustainability // Hrvatska i Europa: Medicina, znanost i umjetnost / Negovetić, Lucija (ur.).
Zagreb: Hrvatski odbor Europskog udruženja "Medicina i umjetnost", 2005. str. 34-37 (plenarno, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Spajić-Vrkaš, V. (2005) Educational Changes and the Destiny of Art/Humanistic Education: A Strategic Approach to Self-Empowerment and Sustainability. U: Negovetić, L. (ur.)Hrvatska i Europa: Medicina, znanost i umjetnost.
@article{article, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, editor = {Negoveti\'{c}, L.}, year = {2005}, pages = {34-37}, keywords = {promjene obrazovanja, humanisti\v{c}ko-umjetni\v{c}ko podru\v{c}je, razvojne paradigme u obrazovanju}, title = {Educational Changes and the Destiny of Art/Humanistic Education: A Strategic Approach to Self-Empowerment and Sustainability}, keyword = {promjene obrazovanja, humanisti\v{c}ko-umjetni\v{c}ko podru\v{c}je, razvojne paradigme u obrazovanju}, publisher = {Hrvatski odbor Europskog udru\v{z}enja "Medicina i umjetnost"}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, editor = {Negoveti\'{c}, L.}, year = {2005}, pages = {34-37}, keywords = {educational change, art/humanistic education, educational development paradigms}, title = {Promjene obrazovanja i sudbina humanisti\v{c}kog/umjetni\v{c}kog obrazovanja: Strategijski pristup samoosna\v{z}enju i odr\v{z}ivosti}, keyword = {educational change, art/humanistic education, educational development paradigms}, publisher = {Hrvatski odbor Europskog udru\v{z}enja "Medicina i umjetnost"}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font