Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 221775

Pravo na učenje i obrazovanje za ljudska prava u akademskoj zajednici


Spajić-Vrkaš, Vedrana
Pravo na učenje i obrazovanje za ljudska prava u akademskoj zajednici // Slobodan pristup informacijama i akademska zajednica - okrugli stol Komisije za slobodan pristup informacijama i slobodu izražavanja Hrvatskoga knjižničarskog društva, Katedre za bibliotekarstvo i Istraživačko-obrazovnog centra za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta u Zagrebu, u povodu Dana ljudskih prava
Zagreb, Hrvatska, 2004. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 221775 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pravo na učenje i obrazovanje za ljudska prava u akademskoj zajednici
(The Right to Learning and Education for Human Rights in the Academic Community)

Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Slobodan pristup informacijama i akademska zajednica - okrugli stol Komisije za slobodan pristup informacijama i slobodu izražavanja Hrvatskoga knjižničarskog društva, Katedre za bibliotekarstvo i Istraživačko-obrazovnog centra za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta u Zagrebu, u povodu Dana ljudskih prava

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.12.2004

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
pravo na obrazovanje; prava u obrazovanju; pravo na učenje; jaz u znanju; kvaliteta obrazovanja; društvo koje uči; razvijene i nerazvijene zemlje
(right to education; rights in education; right to learning; knowledge gap; quality of education; learning society; developed and developing countries)

Sažetak
Pravo na obrazovanje utvrđeno je kao jedno od općih, neotuđivih i nedjeljivih prava i sloboda svakog pojedinca, ali i kao pretpostavka uživanja svih drugih prava. U Općoj deklaraciji o ljudskim pravima proglašenoj 1948. &laquo ; kao zajedničkoj tekovini svih naroda i država&raquo ; , traži se da se, osim postupnog jačanja domaćih i međunarodnih mjera zaštite, ljudska prava i slobode promiču poučavanjem i učenjem. Prema UNICEF-ovom izvještaju iz 2003. godine pravo na obrazovanje nije osigurano za oko 130 milijuna djece od kojih tri četvrtine živi u Africi i Aziji, no i 2, 5 milijuna oštećene djece pripada industrijaliziranim zemljama. Slika obrazovne strukture stanovništva svijeta, osobito postotka onih s visokim obrazovanjem, još je dramatičnija. Opće nezadovoljstvo stanjem obrazovanja u svijetu, ali i stanjem u obrazovanju po pojedinim zemljama, posljedica je ulaska u tzv. informacijsko razdoblje u kojemu je investiranje u proizvodnju i stjecanje znanja postalo temeljni uvjet društvene, gospodarske, političke i kulturne moći pojedinca, grupa i država. Zemlja koja ima nisku stopu proizvodnje i diseminacije globalno konkurentnih znanja zanemaruje i žrtvuje svoje ljudske resurse i ostaje u "perifernom" ili "satelitskom" položaja u međunarodnom poretku moći, zbog čega je osuđena na prihvaćanje novog tipa kolonijalnog odnosa koji je posljedica tzv. &laquo ; jaza u znanju&raquo ; (knowledge gap). Premošćivanje jaza u znanju i ostvarivanje općeg prava na obrazovanje moguće je samo uz proširivanje obrazovnih mogućnosti i osiguranje otvorenosti obrazovnih ponuda na načelu jednakosti i nediskriminacije. No time je riješen samo manji dio problema. Pitanje prava na obrazovanje nije samo pitanje kvantitete. Danas se čini važnijim odgovoriti na pitanje kakvo obrazovanje se može smatrati općim i neotuđivim pravom svakog pojedinca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130532

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Spajić-Vrkaš, Vedrana
Pravo na učenje i obrazovanje za ljudska prava u akademskoj zajednici // Slobodan pristup informacijama i akademska zajednica - okrugli stol Komisije za slobodan pristup informacijama i slobodu izražavanja Hrvatskoga knjižničarskog društva, Katedre za bibliotekarstvo i Istraživačko-obrazovnog centra za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta u Zagrebu, u povodu Dana ljudskih prava
Zagreb, Hrvatska, 2004. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Spajić-Vrkaš, V. (2004) Pravo na učenje i obrazovanje za ljudska prava u akademskoj zajednici. U: Slobodan pristup informacijama i akademska zajednica - okrugli stol Komisije za slobodan pristup informacijama i slobodu izražavanja Hrvatskoga knjižničarskog društva, Katedre za bibliotekarstvo i Istraživačko-obrazovnog centra za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta u Zagrebu, u povodu Dana ljudskih prava.
@article{article, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, year = {2004}, keywords = {pravo na obrazovanje, prava u obrazovanju, pravo na u\v{c}enje, jaz u znanju, kvaliteta obrazovanja, dru\v{s}tvo koje u\v{c}i, razvijene i nerazvijene zemlje}, title = {Pravo na u\v{c}enje i obrazovanje za ljudska prava u akademskoj zajednici}, keyword = {pravo na obrazovanje, prava u obrazovanju, pravo na u\v{c}enje, jaz u znanju, kvaliteta obrazovanja, dru\v{s}tvo koje u\v{c}i, razvijene i nerazvijene zemlje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, year = {2004}, keywords = {right to education, rights in education, right to learning, knowledge gap, quality of education, learning society, developed and developing countries}, title = {The Right to Learning and Education for Human Rights in the Academic Community}, keyword = {right to education, rights in education, right to learning, knowledge gap, quality of education, learning society, developed and developing countries}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font