Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 221660

Otvoreno pitanje obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo: ocjenjivanje, vrednovanje ili osiguranje kvalitete


Spajić-Vrkaš, Vedrana
Otvoreno pitanje obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo: ocjenjivanje, vrednovanje ili osiguranje kvalitete // Hrvatski politološki razgovori « ; ; ; Hrvatska i Europska Unija - politički procesi i razvoj» ; ; ;
Zagreb, Hrvatska, 2004. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, pregledni)


CROSBI ID: 221660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Otvoreno pitanje obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo: ocjenjivanje, vrednovanje ili osiguranje kvalitete
(Open Question of Education for Human Rights and Democratic Citizenship: Assessment, Evaluation or Quality Assurance)

Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, pregledni

Skup
Hrvatski politološki razgovori &laquo ; ; ; Hrvatska i Europska Unija - politički procesi i razvoj&raquo ; ; ;

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.11.2004. - 13.11.2004

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
obrazovanje za ljudska prava; obrazovanje za demokratsko građanstvo; osiguranje kvalitete; samovrednujuća škola; samorazvijajuća škola
(human rights education; education for democratic citizenship; quality assurance; self-evaluating school; self-developing school)

Sažetak
Uvođenje obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u odgojno-obrazovne sustave europskih zemalja opterećeno je nizom problema političke, teorijske i praktične naravi. Najnovije analize stanja u tom području jasno ukazuju na postojanje jaza između, političkih odluka i njihova stvarnog provođenja, kako na europskoj tako i na nacionalnim razinama. Iako se taj tzv. implementacijski jaz može objasniti političkom nedosljednošću, a u nekim slučajevima neodgovornošću i nekompetentnošću institucija i tijela vlasti, on je i posljedica niza konceptualnih nejasnoća koji prate uvođenje programa za ljudska prava i demokratsko građanstvo u škole. Jedno od središnjih pitanja na koje još nije postignut zadovoljavajući dogovor jesu odgovarajući standardi znanja i vještina te postupaka i metoda učenja i poučavanja, temeljem kojih bi se procjenjivao uspjeh učenika, kompetentnost nastavnika, primjerenost programa i odgovarajući razvoj škole u cjelini. Rasprave se ne vode samo oko toga treba li i je li moguće uvesti općeprihvaćene standarde nego i kako mjeriti njihovu primjenu, s obzirom da se od obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo očekuje da pridonese promjeni pristupa učenju i poučavanju u školi i izvan nje, odnosu škole i društva te praksi odlučivanja u sustavu odgoja i obrazovanja. Posljednjih se godina u tom smislu u nekim europskim zemljama s decentraliziranim odgojno-obrazovnim sustavom, u kojima je obrazovanje za ljudska prava i demokratsko građanstvo postalo obvezatno (kao poseban nastavni predmet najčešće nazvan 'građanski odgoj/obrazovanje', ili kao dio određenih nastavnih predmeta), razvijaju i isprobavaju modeli osiguranja kvalitete temeljeni na ideji samovrednovanja, samoplaniranja i samorazvoja škole, u sklopu kojih se klasično ocjenjivanje znanja učenika ili napušta ili svodi na jednu od niza međusobno povezanih komponenti vrednovanja cjelokupnog procesa učenja i poučavanja za aktivno i odgovorno građanstvo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130532

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Spajić-Vrkaš, Vedrana
Otvoreno pitanje obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo: ocjenjivanje, vrednovanje ili osiguranje kvalitete // Hrvatski politološki razgovori « ; ; ; Hrvatska i Europska Unija - politički procesi i razvoj» ; ; ;
Zagreb, Hrvatska, 2004. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, pregledni)
Spajić-Vrkaš, V. (2004) Otvoreno pitanje obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo: ocjenjivanje, vrednovanje ili osiguranje kvalitete. U: Hrvatski politološki razgovori « ; ; ; Hrvatska i Europska Unija - politički procesi i razvoj» ; ; ;.
@article{article, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, year = {2004}, keywords = {obrazovanje za ljudska prava, obrazovanje za demokratsko gra\djanstvo, osiguranje kvalitete, samovrednuju\'{c}a \v{s}kola, samorazvijaju\'{c}a \v{s}kola}, title = {Otvoreno pitanje obrazovanja za ljudska prava i demokratsko gra\djanstvo: ocjenjivanje, vrednovanje ili osiguranje kvalitete}, keyword = {obrazovanje za ljudska prava, obrazovanje za demokratsko gra\djanstvo, osiguranje kvalitete, samovrednuju\'{c}a \v{s}kola, samorazvijaju\'{c}a \v{s}kola}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, year = {2004}, keywords = {human rights education, education for democratic citizenship, quality assurance, self-evaluating school, self-developing school}, title = {Open Question of Education for Human Rights and Democratic Citizenship: Assessment, Evaluation or Quality Assurance}, keyword = {human rights education, education for democratic citizenship, quality assurance, self-evaluating school, self-developing school}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font