Pregled bibliografske jedinice broj: 221660
Otvoreno pitanje obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo: ocjenjivanje, vrednovanje ili osiguranje kvalitete
Otvoreno pitanje obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo: ocjenjivanje, vrednovanje ili osiguranje kvalitete // Hrvatski politološki razgovori « ; ; ; Hrvatska i Europska Unija - politički procesi i razvoj» ; ; ;
Zagreb, Hrvatska, 2004. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, pregledni)
CROSBI ID: 221660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otvoreno pitanje obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo: ocjenjivanje, vrednovanje ili osiguranje kvalitete
(Open Question of Education for Human Rights and Democratic Citizenship: Assessment, Evaluation or Quality Assurance)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, pregledni
Skup
Hrvatski politološki razgovori « ; ; ; Hrvatska i Europska Unija - politički procesi i razvoj» ; ; ;
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.11.2004. - 13.11.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
obrazovanje za ljudska prava; obrazovanje za demokratsko građanstvo; osiguranje kvalitete; samovrednujuća škola; samorazvijajuća škola
(human rights education; education for democratic citizenship; quality assurance; self-evaluating school; self-developing school)
Sažetak
Uvođenje obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u odgojno-obrazovne sustave europskih zemalja opterećeno je nizom problema političke, teorijske i praktične naravi. Najnovije analize stanja u tom području jasno ukazuju na postojanje jaza između, političkih odluka i njihova stvarnog provođenja, kako na europskoj tako i na nacionalnim razinama. Iako se taj tzv. implementacijski jaz može objasniti političkom nedosljednošću, a u nekim slučajevima neodgovornošću i nekompetentnošću institucija i tijela vlasti, on je i posljedica niza konceptualnih nejasnoća koji prate uvođenje programa za ljudska prava i demokratsko građanstvo u škole. Jedno od središnjih pitanja na koje još nije postignut zadovoljavajući dogovor jesu odgovarajući standardi znanja i vještina te postupaka i metoda učenja i poučavanja, temeljem kojih bi se procjenjivao uspjeh učenika, kompetentnost nastavnika, primjerenost programa i odgovarajući razvoj škole u cjelini. Rasprave se ne vode samo oko toga treba li i je li moguće uvesti općeprihvaćene standarde nego i kako mjeriti njihovu primjenu, s obzirom da se od obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo očekuje da pridonese promjeni pristupa učenju i poučavanju u školi i izvan nje, odnosu škole i društva te praksi odlučivanja u sustavu odgoja i obrazovanja. Posljednjih se godina u tom smislu u nekim europskim zemljama s decentraliziranim odgojno-obrazovnim sustavom, u kojima je obrazovanje za ljudska prava i demokratsko građanstvo postalo obvezatno (kao poseban nastavni predmet najčešće nazvan 'građanski odgoj/obrazovanje', ili kao dio određenih nastavnih predmeta), razvijaju i isprobavaju modeli osiguranja kvalitete temeljeni na ideji samovrednovanja, samoplaniranja i samorazvoja škole, u sklopu kojih se klasično ocjenjivanje znanja učenika ili napušta ili svodi na jednu od niza međusobno povezanih komponenti vrednovanja cjelokupnog procesa učenja i poučavanja za aktivno i odgovorno građanstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija