Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 221640

Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju


Kolić-Vehovec, Svjetlana; Bajšanski, Igor
Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju // Društvena istraživanja, 15 (2006), 6; 1005-1027 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 221640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju
(Age and gender differences in some aspects of metacognition and reading comprehension)

Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Bajšanski, Igor

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 15 (2006), 6; 1005-1027

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
metakognicija; nadgledanje razumijevanja; strategije čitanja; razumijevanje pri čitanju
(metacognition; comprehension monitoring; reading strategies; reading comprehension)

Sažetak
Cilj je ovog rada bio ispitati dobne i spolne razlike u nadgledanju razumijevanja, percipiranoj upotrebi strategija čitanja i razumijevanju pročitanog, te u njihovoj međusobnoj povezanosti. Istraživanje je provedeno na učenicima petog i osmog razreda osnovne škole, te učenicima trećeg razreda srednje škole. Uz ispitivanje razumijevanja pri čitanju, primijenjene su dvije mjere nadgledanja razumijevanja tijekom čitanja, te Upitnik strategijskog čitanja (Kolić-Vehovec i Bajšanski, 2001b) kao mjera samoprocjene upotrebe strategija tijekom čitanja. I razumijevanje pročitanog i nadgledanje razumijevanja pokazuju sustavan porast s dobi. Kod zadatka razumijevanja teksta učenice postižu bolje rezultate od učenika u sve tri dobne skupine, dok kod zadataka nadgledanja učenice postižu bolje rezultate od učenika u petom i osmom razredu, a u trećem razredu srednje škole nema razlike. Percipirana upotreba strategija čitanja pokazuje pad između petog i osmog razreda osnovne škole, što se pripisuje neadekvatnoj sposobnosti samoprocjene i primjene strategija čitanja učenika petih razreda. Kod učenika petih i osmih razreda obje mjere nadgledanja razumijevanja bile su značajni prediktori razumijevanja, dok je kod učenika trećih razreda srednje škole značajan prediktor i samoprocjena upotrebe strategija čitanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009021

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Kolić-Vehovec, Svjetlana; Bajšanski, Igor
Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju // Društvena istraživanja, 15 (2006), 6; 1005-1027 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kolić-Vehovec, S. & Bajšanski, I. (2006) Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri čitanju. Društvena istraživanja, 15 (6), 1005-1027.
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Baj\v{s}anski, Igor}, year = {2006}, pages = {1005-1027}, keywords = {metakognicija, nadgledanje razumijevanja, strategije \v{c}itanja, razumijevanje pri \v{c}itanju}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {15}, number = {6}, issn = {1330-0288}, title = {Dobne i spolne razlike u nekim vidovima metakognicije i razumijevanja pri \v{c}itanju}, keyword = {metakognicija, nadgledanje razumijevanja, strategije \v{c}itanja, razumijevanje pri \v{c}itanju} }
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Baj\v{s}anski, Igor}, year = {2006}, pages = {1005-1027}, keywords = {metacognition, comprehension monitoring, reading strategies, reading comprehension}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {15}, number = {6}, issn = {1330-0288}, title = {Age and gender differences in some aspects of metacognition and reading comprehension}, keyword = {metacognition, comprehension monitoring, reading strategies, reading comprehension} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font