Pregled bibliografske jedinice broj: 221546
Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca
Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca // Psihologijske teme, 13 (2004), 13; 105-117 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 221546 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca
(Goal orientation, self-handicapping and self-efficacy of high-school students)
Autori
Rupčić, Ivana ; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 13
(2004), 13;
105-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ciljna orijentacija; samohendikepiranje; samoefikasnost
(goal orientation; self-handicapping; self-efficacy)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati postoji li razlika između dvije vrste orjentacije na izvedbu, tj. orjentacije na izvedbu i orjentacije na izbjegavanje izvedbe, te utvrditi jesu li i na koji način orijentacija na izvedbu i orijentacija na učenje povezani sa samoefikasnošću kao pozitivnim obrazovnim ishodom, samohendikepiranjem kao negativnim obrazovnim ishodom, te školskim uspjehom. U istraživanju je sudjelovalo 400 učenika triju srednjih škola iz Zadra: gimnazije, medicinske i pomorske škole. Iz Skale uzoraka adaptivnog učenja (PALS, Midgley i sur., 2000) korištena je revidirana verzija Skale učeničkih ciljnih orijentacija i dvije podljestvice iz Skale ponašanja, vjerovanja i stavova povezanih sa školom i to Akademska samoefikasnost i Akademsko samohendikepiranje. Faktorska analiza skale pokazala je da se ne mogu razlikovati dvije vrste orjentacije na izvedbu. Orijentacija na znanje i orijentacija na izvedbu u blagoj su korelaciji kod učenika u sve tri škole. Orijentacija na znanje povezana je sa samoefikasnošću u sve tri škole, a sa školskim uspjehom na uzorcima gimnazijalaca i učenika medicinske škole. Orijentacija na izvedbu također je povezana sa samoefikasnošću na sva tri uzorka, ali je na uzorcima gimnazijalaca i pomorske škole povezana i sa samohendikepiranjem. Kod gimnazijalaca sve su varijable bile značajno povezane sa školskim uspjehom, a kao značajani samostalni prediktori školskog uspjeha izdvojili su se orijentacija na znanje i samoefikasnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- GESIS