Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 221546

Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca


Rupčić, Ivana; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca // Psihologijske teme, 13 (2004), 13; 105-117 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 221546 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca
(Goal orientation, self-handicapping and self-efficacy of high-school students)

Autori
Rupčić, Ivana ; Kolić-Vehovec, Svjetlana

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 13 (2004), 13; 105-117

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
ciljna orijentacija; samohendikepiranje; samoefikasnost
(goal orientation; self-handicapping; self-efficacy)

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati postoji li razlika između dvije vrste orjentacije na izvedbu, tj. orjentacije na izvedbu i orjentacije na izbjegavanje izvedbe, te utvrditi jesu li i na koji način orijentacija na izvedbu i orijentacija na učenje povezani sa samoefikasnošću kao pozitivnim obrazovnim ishodom, samohendikepiranjem kao negativnim obrazovnim ishodom, te školskim uspjehom. U istraživanju je sudjelovalo 400 učenika triju srednjih škola iz Zadra: gimnazije, medicinske i pomorske škole. Iz Skale uzoraka adaptivnog učenja (PALS, Midgley i sur., 2000) korištena je revidirana verzija Skale učeničkih ciljnih orijentacija i dvije podljestvice iz Skale ponašanja, vjerovanja i stavova povezanih sa školom i to Akademska samoefikasnost i Akademsko samohendikepiranje. Faktorska analiza skale pokazala je da se ne mogu razlikovati dvije vrste orjentacije na izvedbu. Orijentacija na znanje i orijentacija na izvedbu u blagoj su korelaciji kod učenika u sve tri škole. Orijentacija na znanje povezana je sa samoefikasnošću u sve tri škole, a sa školskim uspjehom na uzorcima gimnazijalaca i učenika medicinske škole. Orijentacija na izvedbu također je povezana sa samoefikasnošću na sva tri uzorka, ali je na uzorcima gimnazijalaca i pomorske škole povezana i sa samohendikepiranjem. Kod gimnazijalaca sve su varijable bile značajno povezane sa školskim uspjehom, a kao značajani samostalni prediktori školskog uspjeha izdvojili su se orijentacija na znanje i samoefikasnost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009021

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Svjetlana Kolić-Vehovec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rupčić, Ivana; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca // Psihologijske teme, 13 (2004), 13; 105-117 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Rupčić, I. & Kolić-Vehovec, S. (2004) Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjoškolaca. Psihologijske teme, 13 (13), 105-117.
@article{article, author = {Rup\v{c}i\'{c}, Ivana and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {2004}, pages = {105-117}, keywords = {ciljna orijentacija, samohendikepiranje, samoefikasnost}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {13}, number = {13}, issn = {1332-0742}, title = {Ciljna orijentacija, samohendikepiranje i samoefikasnost srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {ciljna orijentacija, samohendikepiranje, samoefikasnost} }
@article{article, author = {Rup\v{c}i\'{c}, Ivana and Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {2004}, pages = {105-117}, keywords = {goal orientation, self-handicapping, self-efficacy}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {13}, number = {13}, issn = {1332-0742}, title = {Goal orientation, self-handicapping and self-efficacy of high-school students}, keyword = {goal orientation, self-handicapping, self-efficacy} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • GESIS





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font