Pregled bibliografske jedinice broj: 221472
Tržište mesa divljači u istočnoj Hrvatskoj
Tržište mesa divljači u istočnoj Hrvatskoj // Poljoprivreda (Osijek), 12 (2006), 2; 58-63 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 221472 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tržište mesa divljači u istočnoj Hrvatskoj
(Game meat market in Eastern Croatia)
Autori
Tolušić, Zdravko ; Florijančić Tihomir ; Kralik, Igor ; Sesar, Mate ; Tolušić, Marija
Izvornik
Poljoprivreda (Osijek) (1330-7142) 12
(2006), 2;
58-63
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
tržište ; meso divljači ; potrošači ; konzumacija
(market ; game meat ; consumers ; consumption)
Sažetak
Meso divljači se u Republici Hrvatskoj konzumira u znatno manjim količinama od mesa domaćih životinja. Potrošnja mesa divljači iznosi svega 0, 55 kg po članu domaćinstva godišnje. Potrošači preferiraju cijenom povoljnije meso domaćih životinja, bez obzira na pojedine nutricionističke prednosti mesa divljači. Istraživanje tržišta mesa divljači i preferencije potrošača provedeni su na 101 ispitaniku među stanovništvom Slavonije i Baranje. Većina anketiranih stanovnika konzumirala je meso divljači (92%) i misli da je ono kvalitetnije od mesa domaćih životinja (66%). Značajan broj anketiranih smatra da je meso divljači ekološki zdrava hrana i da je zdravije ukoliko se divljač odstrijeli u prirodi, nego da je podrijetlom sa specijaliziranih farmi (90%). Bez obzira na kvalitetu, tek 22% ispitanika kupuje meso divljači, a 51% anketiranih smatra da je ono preskupo. To je i glavni razlog što je meso divljači na stolu potrošača tek jednom mjesečno (51%). S obzirom na mjesečna primanja svojih domaćinstava, 58% anketiranih u mogućnosti je konzumirati meso divljači samo jednom mjesečno, a najradije bi izabrali meso srneće divljači (55%) i zeca (25%). Na temelju provedene ankete, tržište mesa divljači moguće je poboljšati sniženjem cijena, što smatra 56% ispitanika, dok 27% misli da bi se ono poboljšalo otvaranjem specijaliziranih prodavaonica, a tek 17% ispitanika izjasnilo se za jaču marketinšku aktivnost.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0079051
Ustanove:
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek
Profili:
Zdravko Tolušić
(autor)
Igor Kralik
(autor)
Tihomir Florijančić
(autor)
Marija Tolušić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)