Pregled bibliografske jedinice broj: 221436
Perfekcionizam, ispitna anksioznost i akademsko samopoimanje darovitih gimnazijalaca
Perfekcionizam, ispitna anksioznost i akademsko samopoimanje darovitih gimnazijalaca // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 12 (2003), 5; 679-702 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 221436 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Perfekcionizam, ispitna anksioznost i akademsko samopoimanje darovitih gimnazijalaca
(Perfectionism, test anxiety and academic self-concept of gifted high-school students)
Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević, Barbara
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 12
(2003), 5;
679-702
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
darovitost; perfekcionizam; ispitna anksioznost; akademsko samopoimanje
(giftedness; perfectionism; test anxiety; academic self-concept)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razlike između intelektualno darovitih i nedarovitih gimnazijalaca u školskom uspjehu, perfekcionizmu, ispitnoj anksioznosti i akademskom samopoimanju, te utvrditi prediktore školske uspješnosti. U istraživanju je sudjelovalo 364 učenika drugih i trećih razreda dvije gimnazije u Rijeci. Za ispitivanje inteligencije korišten je Problemni test (Kulenović i Žebec, 1998.). Perfekcionizam je ispitan adaptiranom Skalom multidimenzionalnog perfekcionizma (Frost i sur., 1990.). Analiza skale pokazala je da mjeri četiri aspekta perfekcionizma: neurotski perfekcionizam, organiziranost, roditeljski pritisak i osobne standarde. Primijenjene su također adaptirana verzija Upitnika školskog samopoimanja “ Ja u školi” (Grgin i Lacković-Grgin, 1989.) i Skala ispitne anksioznosti (Kolić-Vehovec, 1988.). Rezultati su pokazali da daroviti gimnazijalci nisu uspješniji u školi od njihovih nedarovitih vršnjaka. Daroviti gimnazijalci su manje anksiozni u ispitnim situacijama od nedarovitih gimnazijalaca. Nisu nađene razlike u perfekcionizmu i akademskom samopoimanju između intelektualno darovitih i nedarovitih gimnazijalaca. Uspješniji gimnazijalci, bez obzira na darovitost, imaju više osobne standarde od manje uspješnih, te više opće samopoimanje i samopoimanje u prirodnim predmetima. Niti jedna ispitana varijabla nije značajano povezana s uspjehom u školi darovitih gimnazijalaca. Kod nedarovitih gimnazijalaca značajni prediktori uspješnosti su intelektualne sposobnosti i akademsko samopoimanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Spcial SciSearch
- Research Alert