Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 220098

Procjena učinkovitosti obrazovnih sustava na osnovi učeničkih dostignuća: usporedba Finska - Njemačka


Domović, Vlatka; Godler, Zlata
Procjena učinkovitosti obrazovnih sustava na osnovi učeničkih dostignuća: usporedba Finska - Njemačka // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 14 (2005), 3; 439-458 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 220098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procjena učinkovitosti obrazovnih sustava na osnovi učeničkih dostignuća: usporedba Finska - Njemačka
(Educational Systems` Efficiency Evaluation on the Basis of Student Performance: Comparison Finland - Germany)

Autori
Domović, Vlatka ; Godler, Zlata

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 14 (2005), 3; 439-458

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
PISA - Programme for International Student Assessment; čitalačka; matematička i prirodnoznanstvena pismenost; obrazovni sustavi; obrazovna dostignuća
(PISA - Programme for International Student Assessment; reading; mathematical and scientific literacy; educational systems; educational effectivennes)

Sažetak
U ovom se radu diskutiraju rezultati PISA istraživanja (Program for International Student Assessment) s posebnim naglaskom na usporedbi rezultata u Finskoj i Njemačkoj. Finski su učenici bili izrazito uspješni u sva tri ispitivana područja pismenosti – čitalačkoj, matematičkoj i prirodoznanstvenoj. Za razliku od toga, njemački su učenici u sva tri područja pismenosti postigli znatno niže rezultate od prosjeka 28 OECD zemalja uključenih u istraživanje. Rezultati PISA istraživanja ukazuju na to da je visoka kvaliteta obrazovnih postignuća usko vezana uz jednakost obrazovnih mogućnosti. S obzirom da je finski obrazovni sustav izgrađen tako da omogućuje visoku jednakost obrazovnih mogućnosti svim učenicima u devetogodišnjim komprehensivnim školama veliki postotak finskih učenika postiže kvalitetna obrazovna postignuća. Također, u Finskoj visoka jednakost obrazovnih mogućnosti uspijeva značajno smanjiti utjecaj obiteljskog socio-ekonomskog podrijetla učenika na njihova postignuća. Tome doprinosi i značajna autonomija škola i učitelja u prilagođavanju nacionalnog kurikuluma potrebama i interesima učenika, kao i kvalitetno obrazovanje nastavnika. Za razliku, karakteristika njemačkog obrazovnog sustava je vanjska diferencijacija u ranim dječjim godinama, t.j. nakon završenog četvrtog (u dvije njemačke države šestog) razreda, koja se vrši na osnovi postignutog školskog uspjeha, tj. ocjena prema kojima se određuje u kojoj će vrsti niže srednje škole djeca stjecati dalje obrazovanje. Također, s obzirom na nedovoljnu prisutnost jednakih obrazovnih mogućnosti, u Njemačkoj škole nisu u stanju smanjiti negativne utjecaje obiteljskog socio-ekonomskog podrijetla na učenička postignuća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0131002

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatka Domović (autor)

Avatar Url Zlata Godler (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Domović, Vlatka; Godler, Zlata
Procjena učinkovitosti obrazovnih sustava na osnovi učeničkih dostignuća: usporedba Finska - Njemačka // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 14 (2005), 3; 439-458 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Domović, V. & Godler, Z. (2005) Procjena učinkovitosti obrazovnih sustava na osnovi učeničkih dostignuća: usporedba Finska - Njemačka. Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 14 (3), 439-458.
@article{article, author = {Domovi\'{c}, Vlatka and Godler, Zlata}, year = {2005}, pages = {439-458}, keywords = {PISA - Programme for International Student Assessment, \v{c}itala\v{c}ka, matemati\v{c}ka i prirodnoznanstvena pismenost, obrazovni sustavi, obrazovna dostignu\'{c}a}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, volume = {14}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Procjena u\v{c}inkovitosti obrazovnih sustava na osnovi u\v{c}eni\v{c}kih dostignu\'{c}a: usporedba Finska - Njema\v{c}ka}, keyword = {PISA - Programme for International Student Assessment, \v{c}itala\v{c}ka, matemati\v{c}ka i prirodnoznanstvena pismenost, obrazovni sustavi, obrazovna dostignu\'{c}a} }
@article{article, author = {Domovi\'{c}, Vlatka and Godler, Zlata}, year = {2005}, pages = {439-458}, keywords = {PISA - Programme for International Student Assessment, reading, mathematical and scientific literacy, educational systems, educational effectivennes}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, volume = {14}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Educational Systems` Efficiency Evaluation on the Basis of Student Performance: Comparison Finland - Germany}, keyword = {PISA - Programme for International Student Assessment, reading, mathematical and scientific literacy, educational systems, educational effectivennes} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font