Pregled bibliografske jedinice broj: 220098
Procjena učinkovitosti obrazovnih sustava na osnovi učeničkih dostignuća: usporedba Finska - Njemačka
Procjena učinkovitosti obrazovnih sustava na osnovi učeničkih dostignuća: usporedba Finska - Njemačka // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 14 (2005), 3; 439-458 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 220098 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena učinkovitosti obrazovnih sustava na osnovi učeničkih dostignuća: usporedba Finska - Njemačka
(Educational Systems` Efficiency Evaluation on the Basis of Student Performance: Comparison Finland - Germany)
Autori
Domović, Vlatka ; Godler, Zlata
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 14
(2005), 3;
439-458
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
PISA - Programme for International Student Assessment; čitalačka; matematička i prirodnoznanstvena pismenost; obrazovni sustavi; obrazovna dostignuća
(PISA - Programme for International Student Assessment; reading; mathematical and scientific literacy; educational systems; educational effectivennes)
Sažetak
U ovom se radu diskutiraju rezultati PISA istraživanja (Program for International Student Assessment) s posebnim naglaskom na usporedbi rezultata u Finskoj i Njemačkoj. Finski su učenici bili izrazito uspješni u sva tri ispitivana područja pismenosti – čitalačkoj, matematičkoj i prirodoznanstvenoj. Za razliku od toga, njemački su učenici u sva tri područja pismenosti postigli znatno niže rezultate od prosjeka 28 OECD zemalja uključenih u istraživanje. Rezultati PISA istraživanja ukazuju na to da je visoka kvaliteta obrazovnih postignuća usko vezana uz jednakost obrazovnih mogućnosti. S obzirom da je finski obrazovni sustav izgrađen tako da omogućuje visoku jednakost obrazovnih mogućnosti svim učenicima u devetogodišnjim komprehensivnim školama veliki postotak finskih učenika postiže kvalitetna obrazovna postignuća. Također, u Finskoj visoka jednakost obrazovnih mogućnosti uspijeva značajno smanjiti utjecaj obiteljskog socio-ekonomskog podrijetla učenika na njihova postignuća. Tome doprinosi i značajna autonomija škola i učitelja u prilagođavanju nacionalnog kurikuluma potrebama i interesima učenika, kao i kvalitetno obrazovanje nastavnika. Za razliku, karakteristika njemačkog obrazovnog sustava je vanjska diferencijacija u ranim dječjim godinama, t.j. nakon završenog četvrtog (u dvije njemačke države šestog) razreda, koja se vrši na osnovi postignutog školskog uspjeha, tj. ocjena prema kojima se određuje u kojoj će vrsti niže srednje škole djeca stjecati dalje obrazovanje. Također, s obzirom na nedovoljnu prisutnost jednakih obrazovnih mogućnosti, u Njemačkoj škole nisu u stanju smanjiti negativne utjecaje obiteljskog socio-ekonomskog podrijetla na učenička postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus