Pregled bibliografske jedinice broj: 218865
Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja
Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja // Metodika, 6 (2005), 11-22 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 218865 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorija kurikula, nacionalni obrazovni standard i katalozi znanja
(Curriculum Theory, National Educational Standards and Catalogues of Knowledge)
Autori
Pastuović, Nikola
Izvornik
Metodika (1332-7879) 6
(2005);
11-22
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kurikul; obrazovni standardi; katalozi znanja; ključne kompetencije
(curriculum; educational standards; catalogues of knowledge; key competences)
Sažetak
U radu se problematizira koncept kataloga znanja i nacionalnog obrazovnog stndarda u svjetlu postavki i teorije kurikula. Utvrđuju se konceptualne sličnosti između kataloga znanja i pojma kurikula te odnos između kataloga znanja i obrazovnog standarda. Kako se obrazovni standardi uglavnom odnose na ishode obrazovanja, a ne na ulaze i proces u obrazovanju, značajno je pitanje razumijevanja ciljeva, odnosno ishoda obrazovanja. Oni se u suvremenoj Europi razumiju kao ključne kompetencije čijem se stjecanjem mladi i odrasli osposobljavaju za život u sve kompleksnijem društvu. Zato se kurikularne reforme provode polazeći od novih ključnih kompetencija, a ne od postojećih programa. Katalozi znanja, što su u Hrvatskoj preimenovani u Hrvatski nacionalni obrazovni standard, ne slijede metodologiju izrade kakva je uobičajena u razvijenim europskim zemljama. Mogući pozitivni učinci kataloga na rasterećenje i modernizacija postojećih programa ne bi trebali proizvesti dojam o izlišnosti kurikularne reforme koja polazi od novih ključnih kompetencija kakva je provedena u zemljama Europske unije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100501
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Nikola Pastuović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Contents pages in education
- Educational Research Abstracts