Pregled bibliografske jedinice broj: 218544
Stigmatizacija i identitet Roma – pogled "izvana": slučaj učenika Roma u naselju Kozari Bok
Stigmatizacija i identitet Roma – pogled "izvana": slučaj učenika Roma u naselju Kozari Bok // Migracijske i etničke teme, 20 (2004), 4; 315-338 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 218544 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stigmatizacija i identitet Roma – pogled "izvana": slučaj učenika Roma u naselju Kozari Bok
(Stigmatisation and identity in the Roma: A view from the "outside" - The case of Roma pupils in the settlement of Kozari Bok)
Autori
Babić, Dragutin
Izvornik
Migracijske i etničke teme (1333-2546) 20
(2004), 4;
315-338
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Romi; škola; stigmatizacija; identitet; Kozari Bok
(Roma; school; stigmatisation; identity; Kozari Bok)
Sažetak
Romi su marginalna skupina u hrvatskom društvu, nedovoljno 'uključena' u različite segmente socijalnog ustroja. U ovom radu analiziramo intervjue provedene u OŠ dr. Vinka Žganca, Kozari Bok. Intervjuirali smo osam (8) nastavnika u toj školi, koji izvode nastavu u razredima koji u svom sastavu imaju i učenike iz romske etničke skupine. Socioekonomski ambijent i kulturni obrasci u kojima se socijaliziraju mladi Romi znatno odstupaju od dominantnog sociokulturnog obrasca, što pripadnike ove etničke skupine dodatno marginalizira i 'isključuje' iz lokalnih zajednica u kojima obitavaju pa i širih socijetalnih struktura. Za učenike Rome, pored ovih nepovoljnih ambijentalnih razloga, nepoznavanje ili slabo znanje hrvatskog jezika čini veliku prepreku u procesu integracije u školski sustav. Stigmatizacija Roma je segment sociopsihološkog ozračja u Hrvatskoj, koji je generirao i tolerirao takav oblik socijalne interakcije i u kojemu je takav oblik nastupanja bio toleriran u krugovima koji predstavljaju dominantnu kulturu. Stigmatizacija je primijećena i u školi, posebno u konfliktnim situacijama kada su Romi nazivani Ciganima. To je i napad na romski identitet, na što su učenici Romi posebno osjetljivi. Najteže pitanje/problem u procesu integracije Roma je upravo pitanje identiteta. Kako i koliko mijenjati romski način života, kao pretpostavku kvalitetne integracije, a da se ne ugrožava identitet skupine?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0076002
Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb
Profili:
Dragutin Babić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Wordwide Political Science Abstracts
- International Bibliography of the Social Sciences
- REMISIS - Revue Bibliographique su le Migrations Internationales