Pregled bibliografske jedinice broj: 218249
Emocionalna kreativnost: odnos sa emocionalnom inteligencijom, validacija potencijalne nove mjere i spolne razlike
Emocionalna kreativnost: odnos sa emocionalnom inteligencijom, validacija potencijalne nove mjere i spolne razlike, 2005., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 218249 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna kreativnost: odnos sa emocionalnom inteligencijom, validacija potencijalne nove mjere i spolne razlike
(Emotional creativity: relation to emotional intelligence, validation of potentialy new scale and gender differences)
Autori
Šiljan, Hana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
15.06
Godina
2005
Stranica
92
Mentor
Takšić, Vladimir
Ključne riječi
emocionalna kreativnost; emocionalna inteligencija; spolne razlike
(emotional creativity; emotional intelligence; gender differences)
Sažetak
Skraćena verzija TOESS-a i Testa rječnika emocija su pokazale zadovoljavajuće metrijske karakteristike pa se preporuča njihovo korištenje i u daljnjim istraživanjima. Međutim, TOESS se pokazao kao strog test za mjerenje emocionalne inteligencije pa bi se možda mogao primjenjivati blaži način ispravljanja tog testa u skladu sa ekspertnim i konsenzusnim kriterijem. Inventar emocionalne kreativnosti se također pokazao kao solidna mjera samoprocjene emocionalne kreativnosti. Za Test emocionalnih posljedica i skalu Regulacije emocija bi najprije trebalo napraviti preinake u uputi, a tek onda ih eventualno koristiti u daljnjim istraživanjima. Ženski ispitanici su se pokazali boljima u regulaciji i razumijevanju emocija ; više se usmjeravaju na vlastite i tuđe emocije te uče iz njih ; doživljavaju nove i neobične emocije u većoj mjeri od muških ispitanika ; te se u cjelini procjenjuju emocionalno kreativnijima od muških ispitanika. Muški i ženski ispitanici imaju jednake sposobnosti u ispravnom prepoznavanju emocija u likovnim djelima, davanju originalnih odgovora na hipotetske emocionalne situacije te u procjenjivanju vlastite vještine spretnog i iskrenog izražavanja emocija. U odnosima emocionalne inteligencije i emocionalne kreativnosti, ženski ispitanici pokazuju konzistentnije i više povezanosti od muških ispitanika. Mjere emocionalne inteligencije, su kao i mjere emocionalne kreativnosti u međusobno niskim, i ne uvijek značajnim korelacijama, što ne zadovoljava uvjet konvergentno-divergentne valjanosti tih testova, međutim ti su rezultati donekle u skladu sa prijašnjim istraživanjima na tom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA