Pregled bibliografske jedinice broj: 218203
Profil žena managera u Republici Hrvatskoj
Profil žena managera u Republici Hrvatskoj // International Conference Entrepreneurship and Macroeconomic Management : proceedings / Križman Pavlović, Danijela (ur.).
Pula: Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2005. str. 348-367 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 218203 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profil žena managera u Republici Hrvatskoj
(Profile of women manager in Croatia)
Autori
Gonan Božac, Marli ; Paulović, Morena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
International Conference Entrepreneurship and Macroeconomic Management : proceedings
/ Križman Pavlović, Danijela - Pula : Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2005, 348-367
Skup
International Conference Entrepreneurship and Macroeconomic Management
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 28.04.2005. - 30.04.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
žena manager; obilježja; Republika Hrvatska
(woman manager; characteristics; Republic of Croatia)
Sažetak
Rad se temelji na prikupljanju primarnih podataka, ispitano je 119 žena managera u Republici Hrvatskoj, i na prikupljanju ekundarnih podataka. Cilj istraživanja bio je utvrditi profil žena managera s obzirom na osobine, stavove, uvjerenja i mišljenja, te obavljanje managerskih funkcija. Osnovni zahtjev koji se postavlja i pred managere u Republici Hrvatskoj je: biti usporediv i u managementu. I to pred managere, neovisno o spolu. Analizom sekundarnih podataka je utvrđeno da su se modeli vođenja razvijali tijekom vremena kao i da je ženski stil vođenja u svjetskoj literaturi zauzeo značajno mjesto u istraživanju. Rezultati dosadašnjih istraživanja autorica rada uputili su na zaključak da žene manageri u hrvatskim trgovačkim društvima s gledišta motivacije imaju značajke ženskog stila vođenja, ali i « ; klasičnog» ; pristupa managementu, kao i da nemaju jedan, već različite stilove vođenja. Istodobno su orijentirane ljudima i percipirane su kao komunikativne i dostupne. Određena tipična obilježja ženskog stila vođenja postoje, ali uklopljena u nastojanje da se u trgovačkom društvu uspostavi jasan i prepoznatljiv proces managementa utemeljen na teoretskim postavkama s posebnim naglaskom na ljudski čimbenik. Zato se i u ovome radu žene manageri analiziraju kao nositelji managerskih funkcija kako bi se saznalo stanje managementa kao vještine i managementa kao profesije, i time stvorilo pretpostavke za promjene. Žene manageri ne pridaju jednaku važnost svim managerskim funkcijama. Od 55% žena managera koje primjenjuju mješoviti stil vođenja, 27% njih najviše vremena troši na funkciju vođenja. Dobne skupine žena managera od 41-45 godina i od 46-50 godina u više od 50% slučajeva uvijek konzultiraju suradnike prije donošenja odluka. Napredak i kreativnost suradnika 93, 28% žena managera otkriva radom i suradnjom, te praćenjem njihovih dostignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija