Pregled bibliografske jedinice broj: 217879
Stavovi nastavnika prema dječjem agresivnom ponašanju: Utjecaj vrste agresije, spola agresora i spola žrtve
Stavovi nastavnika prema dječjem agresivnom ponašanju: Utjecaj vrste agresije, spola agresora i spola žrtve // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 13 (2004), 6; 1055-1079 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 217879 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi nastavnika prema dječjem agresivnom ponašanju: Utjecaj vrste agresije, spola agresora i spola žrtve
(Teachers' attitudes toward children's aggressive behavior: The effects of type of aggression, gender of aggressor, and gender of victim)
Autori
Keresteš, Gordana
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 13
(2004), 6;
1055-1079
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dječja agresivnost; percepcija i stavovi nastavnika; indirektna agresija; direktna agresija; spol agresora; spol žrtve; edukacija nastavnika; preventivne i intervencijske mjere
(children's aggression; teachers' attitudes and perceptions; indirect aggression; direct aggression; gender of aggressor; gender of victim; teachers' education; preventive and intervention programmes)
Sažetak
Stavovi i vjerovanja koje nastavnici imaju o dječjem agresivnom ponašanju važan su, ali nedovoljno istražen, činitelj razvoja dječje agresivnosti i uspješnosti programa namijenjenih prevenciji i smanjivanju dječje agresivnosti. U ovom su radu u uzorku nastavnica razredne nastave analizirani njihovi stavovi prema dječjoj agresivnosti, odnosno njihove procjene ozbiljnosti različitih oblika dječjeg agresivnog ponašanja, stupnja povrijeđenosti žrtve takva ponašanja te spremnosti na intervenciju kad su bile svjedoci dječje agresivnosti. Ispitano je ovise li ove tri mjere nastavničkih stavova o vrsti agresivnog ponašanja, spolu agresora i spolu žrtve. Utvrđen je i stupanj povezanosti između tri ispitivane komponente stavova i razmotrene su razlike u vjerojatnosti primjene različitih vrsta intervencija s obzirom na vrstu dječje agresivnosti. Rezultati su pokazali da direktna agresivna ponašanja – i fizička i verbalna – nastavnice procjenjuju ozbiljnijima, odnosno « ; ; agresivnijima» ; ; od indirektnih agresivnih ponašanja. Nastavnice također smatraju kako su žrtve direktnih agresivnih ponašanja u većoj mjeri povrijeđene od žrtava indirektnih oblika agresivnosti i u tom su slučaju spremnije intervenirati. Spol agresora i žrtve nije utjecao na procjene nastavnica, kao ni njihova interakcija s vrstom agresivnoga ponašanja. Agresivna ponašanja koja nastavnice smatraju ozbiljnijima istodobno procjenjuju i štetnijima za žrtvu te su kod takvih oblika ponašanja i spremnije intervenirati. K tome, većinu razmatranih intervencijskih mjera nastavnice su spremnije poduzeti kod direktnih nego kod indirektnih oblika agresije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts