Pregled bibliografske jedinice broj: 217857
Značajke poduzeća Primorsko goranske županije u kontekstu koncepta poduzeća koje uči
Značajke poduzeća Primorsko goranske županije u kontekstu koncepta poduzeća koje uči // Druga konferencija Ekonomije moderne
Zagreb, Hrvatska, 2005. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 217857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značajke poduzeća Primorsko goranske županije u kontekstu koncepta poduzeća koje uči
(Characteristics of companies in the Primorsko goranska county in the learning company context)
Autori
Rupčić, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Druga konferencija Ekonomije moderne
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.09.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
učenje; poduzeće koje uči; poduzeća Primorsko goranske županije
(learning; learning company; companies in the Primorsko goranska County)
Sažetak
Izvor konkurentskih prednosti u uvjetima intenzivnog tehničko tehnološkog razvoja postaje znanje, upravljanje znanjem i učenje, posebice učenje brže od konkurencije. Ovaj zahtjev može osigurati učinkovito primijenjen koncept poduzeća koje uči. Cilj ovoga rada jest istražiti i ocijeniti značajke koncepta poduzeća koje uči sa svrhom stvaranja osnovice za definiranje aktivnosti za transformaciju klasičnih poduzeća prema poduzeću koje uči. U radu se dokazuje sljedeća temeljna hipoteza: Suvremeni poslovni procesi sve se više temelje na informacijama i znanju što poduzećima postavlja zahtjev za kontinuiranim učenjem. Potreba permanentnog učenja zahtijeva formiranje okružja koje potiče učenje, a to je koncept poduzeća koje uči. U svrhu dokazivanje hipoteze primijenjene su sljedeće znanstveno istraživačke metode: metoda analize i sinteze, metoda teorije sustava, deskriptivna metoda, komparativna metoda, metoda mozaika, metoda dokazivanja i opovrgavanja. Pri istraživanje značajki poduzeća Primorsko goranske županije u kontekstu koncepta poduzeća koje uči primijenjena je metoda vlastitoga anketnog upitnika u kombinaciji sa strukturiranim intervjuom i statističke metode: faktorska analiza te Spearmanova korelacija. Istraživanjem je potvrđena temeljna hipoteza te sljedeće podhipoteze: H1: Koncept učeće organizacije je univerzalan i može se primijeniti na poduzeća bez obzira na njihovu djelatnost, odnosno primjenjiv je na svaku organizaciju., H2: Kako bi se uveo koncept poduzeća koje uči potrebno je ulagati u edukaciju zaposlenih., H3: Uvođenje koncepta poduzeća koje uči neovisno je o veličini prihoda poduzeća, već zahtijeva promjenu organizacijske strukture i kulture, sustava vođenja i motivacije te kolektivni mind shift. Na osnovi rezultata istraživanja provedenog na uzorku poduzeća Primorsko goranske županije može se zaključiti kako je potreban rad na istraživanju, popularizaciji i učinkovitom uvođenju ovoga koncepta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA