Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 217856

Depresivnost kod školske djece u odnosu na darovitost, školski uspjeh, spol i dob


Bumber, Željka; Keresteš, Gordana; Slaviček, Melanija
Depresivnost kod školske djece u odnosu na darovitost, školski uspjeh, spol i dob // Suvremena psihologija, 8 (2005), 1; 7-22 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 217856 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Depresivnost kod školske djece u odnosu na darovitost, školski uspjeh, spol i dob
(Differences in depression in relation to giftedness, school performance, age and sex of the students)

Autori
Bumber, Željka ; Keresteš, Gordana ; Slaviček, Melanija

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 8 (2005), 1; 7-22

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
depresivnost; darovitost; školski uspjeh; osnovnoškolska djeca; spol
(depression; giftedness; school performance; elementary school children; gender)

Sažetak
Cilj rada bio je ispitati postoje li razlike u depresivnosti s obzirom na darovitost, školski uspjeh, spol i dob učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici 7. i 8. razreda iz pet zagrebačkih osnovnih škola, koji su u trećem razredu prošli kroz postupak identifikacije darovitih učenika. Uzorak se sastojao od 75-oro djece koja su identificirana kao darovita, te 75-oro djece koja su po slučaju uvrštena u kontrolnu skupinu. U uzorku su u podjednakoj mjeri bile zastupljene djevojčice (n = 70) i dječaci (n = 80), kao i učenici 7. (n = 77) i 8. (n = 73) razreda. Prema školskom uspjehu, djeca su svrstana u skupine odličnih (n = 71) i ostalih (n = 79) učenika. Identifikacija darovitih učenika izvršena je na temelju rezultata primjene Ravenovih Standardnih progresivnih matrica te ljestvica PROFNAD i PRONAD– U (Koren, 1989.). Depresivnost je izmjerena skalom samoprocjena. Rezultati analize varijance u kojoj su darovitost, školski uspjeh, spol i dob imali status nezavisnih varijabli, a rezultat na skali depresivnosti status zavisne varijable, pokazali su da su učenici osmog razreda depresivniji od učenika sedmih razreda, pri čemu toj razlici najviše doprinose razlike između starijih i mlađih djevojčica. Daroviti učenici nisu se razlikovali od kontrolne skupine po svojoj depresivnosti, ali je postojala značajna interakcija darovitosti i školskog uspjeha – najmanje depresivni bili su vrlo uspješni daroviti učenici, dok su najviši stupanj depresivnosti pokazali manje uspješni daroviti učenici. U raspravi je naglašena važnost ispitivanja činitelja koji su povezani s depresivnošću djece i mladih, kao i razlikovanja podskupina djece rizične za razvoj depresivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130469

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Keresteš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bumber, Željka; Keresteš, Gordana; Slaviček, Melanija
Depresivnost kod školske djece u odnosu na darovitost, školski uspjeh, spol i dob // Suvremena psihologija, 8 (2005), 1; 7-22 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bumber, Ž., Keresteš, G. & Slaviček, M. (2005) Depresivnost kod školske djece u odnosu na darovitost, školski uspjeh, spol i dob. Suvremena psihologija, 8 (1), 7-22.
@article{article, author = {Bumber, \v{Z}eljka and Kereste\v{s}, Gordana and Slavi\v{c}ek, Melanija}, year = {2005}, pages = {7-22}, keywords = {depresivnost, darovitost, \v{s}kolski uspjeh, osnovno\v{s}kolska djeca, spol}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {8}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Depresivnost kod \v{s}kolske djece u odnosu na darovitost, \v{s}kolski uspjeh, spol i dob}, keyword = {depresivnost, darovitost, \v{s}kolski uspjeh, osnovno\v{s}kolska djeca, spol} }
@article{article, author = {Bumber, \v{Z}eljka and Kereste\v{s}, Gordana and Slavi\v{c}ek, Melanija}, year = {2005}, pages = {7-22}, keywords = {depression, giftedness, school performance, elementary school children, gender}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {8}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Differences in depression in relation to giftedness, school performance, age and sex of the students}, keyword = {depression, giftedness, school performance, elementary school children, gender} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font