Pregled bibliografske jedinice broj: 217856
Depresivnost kod školske djece u odnosu na darovitost, školski uspjeh, spol i dob
Depresivnost kod školske djece u odnosu na darovitost, školski uspjeh, spol i dob // Suvremena psihologija, 8 (2005), 1; 7-22 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 217856 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Depresivnost kod školske djece u odnosu na darovitost, školski uspjeh, spol i dob
(Differences in depression in relation to giftedness, school performance, age and sex of the students)
Autori
Bumber, Željka ; Keresteš, Gordana ; Slaviček, Melanija
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 8
(2005), 1;
7-22
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
depresivnost; darovitost; školski uspjeh; osnovnoškolska djeca; spol
(depression; giftedness; school performance; elementary school children; gender)
Sažetak
Cilj rada bio je ispitati postoje li razlike u depresivnosti s obzirom na darovitost, školski uspjeh, spol i dob učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici 7. i 8. razreda iz pet zagrebačkih osnovnih škola, koji su u trećem razredu prošli kroz postupak identifikacije darovitih učenika. Uzorak se sastojao od 75-oro djece koja su identificirana kao darovita, te 75-oro djece koja su po slučaju uvrštena u kontrolnu skupinu. U uzorku su u podjednakoj mjeri bile zastupljene djevojčice (n = 70) i dječaci (n = 80), kao i učenici 7. (n = 77) i 8. (n = 73) razreda. Prema školskom uspjehu, djeca su svrstana u skupine odličnih (n = 71) i ostalih (n = 79) učenika. Identifikacija darovitih učenika izvršena je na temelju rezultata primjene Ravenovih Standardnih progresivnih matrica te ljestvica PROFNAD i PRONAD– U (Koren, 1989.). Depresivnost je izmjerena skalom samoprocjena. Rezultati analize varijance u kojoj su darovitost, školski uspjeh, spol i dob imali status nezavisnih varijabli, a rezultat na skali depresivnosti status zavisne varijable, pokazali su da su učenici osmog razreda depresivniji od učenika sedmih razreda, pri čemu toj razlici najviše doprinose razlike između starijih i mlađih djevojčica. Daroviti učenici nisu se razlikovali od kontrolne skupine po svojoj depresivnosti, ali je postojala značajna interakcija darovitosti i školskog uspjeha – najmanje depresivni bili su vrlo uspješni daroviti učenici, dok su najviši stupanj depresivnosti pokazali manje uspješni daroviti učenici. U raspravi je naglašena važnost ispitivanja činitelja koji su povezani s depresivnošću djece i mladih, kao i razlikovanja podskupina djece rizične za razvoj depresivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA