Pregled bibliografske jedinice broj: 217328
Etička pitanja (psihologa) u dijagnostici i tretmanu zlostavljane i zanemarene djece
Etička pitanja (psihologa) u dijagnostici i tretmanu zlostavljane i zanemarene djece // Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Društvo psihologa Osijek, 2005. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 217328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etička pitanja (psihologa) u dijagnostici i tretmanu zlostavljane i zanemarene djece
(Ethical questions (for psychologist) in diagnostics and treatment of abused and negelcted children.)
Autori
Buljan Flander, Gordana ; Profaca, Bruna ; Ćosić, Ivana ; Puhovski, Sena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja
/ Kolesarić, Vladimir - Osijek : Društvo psihologa Osijek, 2005
Skup
13. godišnja konferencija hrvatskih psihologa:
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2005. - 15.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
etika; zlostavljanje djece; dijagnostika
(ethics; child abuse; diagnostics)
Sažetak
Profesionalci koji rade s djecom sve više razvijaju svijest o postojanju osobnih, profesionalnih i zakonskih razloga za uključivanje u zaštitu zlostavljane i zanemarene djece. Tako i psiholozi pokušavaju iznaći najprimjereniji način intervencije kako bi zaštitili dijete, dijagnostički postupak učinili što valjanijim i objektivnijim te osmislili najprikladniji plan tretmana za dijete i njegovu obitelj. Kroz ove procese stručnjaci se često susreću sa brojnim etičkim dilemama i pitanjima kao na primjer: Ako se prijavi zlostavljanje, krši li se povjerenje klijenta?, Gdje je granica između neprimjerenih roditeljskih postupaka i zlostavljanja?, U kojim situacijama predložiti izdvajanje djeteta iz obitelji?, Da li reći zlostavljaču da će biti prijavljen?, Kako sastaviti psihologijski nalaz i mišljenje koji uključuje informacije o zlostavljanju?, Koliko i na koji način podijeliti informacije dobivene od klijenta/djeteta sa kolegama iz suradnih institucija?, Koji su dosezi i granice profesionalne i osobne odgovornosti? Razrješavanje ovih dilema ima pozitivan utjecaj na dijete i njegovu obitelj: inicira se zaštita djeteta, sprečava se razvoj simptoma i poremećaja koji se javljaju nakon zlostavljanja, tretman se usmjerava na pomaganje obitelji i jačanje obiteljskih resursa, a ne na skrivanje tajne, dijete uspostavlja narušeni osjećaj sigurnosti.U suprotnom, ambivalenciju i nesigurnost stručnjaka će, ako se pojavi, osjetiti i dijete i obitelj i otežat će se oporavak, a stručnjak može snositi zakonske i profesionalne posljedice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija