Pregled bibliografske jedinice broj: 217318
Modeliranje održavanja brodskog porivnog sustava
Modeliranje održavanja brodskog porivnog sustava, 2005., doktorska disertacija, Pomorski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 217318 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeliranje održavanja brodskog porivnog sustava
(The model of ship's propulsion system maintenance)
Autori
Bukša, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Pomorski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
20.07
Godina
2005
Stranica
206
Mentor
Šegulja, Ivica
Ključne riječi
Modeliranje; održavanje; brodski porivni sustav
(Modeling; maintenance; ship's propulsion system)
Sažetak
Održavanje brodskog porivnog sustava temelji se na planu održavanja zasnovanog na podacima dobivenih od proizvođača. Koncepcija održavanja po vremenu ne predstavlja najdjelotvorniji način održavanja. Niz neplaniranih (slučajnih) kvarova porivnog stroja, koji se pojavljuju tijekom eksploatacije, pokazuju da je potrebno kombinirati i ostale pristupe održavanja. Najpouzdanija podloga za modeliranje održavanja je snimanje stanja vlastite opreme za vrijeme eksploatacije, a postiže se evidentiranjem kvarova, njihovih uzročnika i uvjeta u kojima su se dogodili. U radnji je opisano održavanje brodskih porivnih sustava koji obuhvaća sistem brodskog održavanja, pristupe brodskom održavanju i strukturu troškova. Prikazane su metode istraživanja pouzdanosti, brodski redudantni sustavi i moguća rješenja. Kroz analizu pojave kvarova i karakterističnih zakona hazardne funkcije definirane su raspodjele koje se često koriste u analizi kvarova tehničkih sustava. Weibullova raspodjela se, bez svake sumnje, najviše koristi u analizama pouzdanosti tehničkih sustava. To proističe iz njenog parametarskog karaktera i mogućnosti da se izborom odgovarajućih vrijednosti tih parametara protumače vrlo složeni zakoni slučajno promjenljivih veličina. Opisana je metoda za podešavanje i oblikovanje koncepta održavanja (MA-CAD) koja se temelji na eksploatacijskim podacima pogona. Metoda omogućava izradu koncepta održavanja porivnog sustava, uz traženu razinu sigurnosti i najniži LCC. Cilj istraživanja je predložiti znanstveno utemeljen postupak podešavanja (modeliranja) održavanja brodskog porivnog sustava. Istraživanje se temelji na izvornim podacima iz dnevnih izvještaja dizel-motornog porivnog sustava u vremenskom razdoblju od trinaest godina. Predloženi model sastoji se od dva dijela: brod i ured. Na brodu kontrolira se ponašanje pogona i izvještaj se šalje u ured. Ured na osnovi baze podataka vrši analizu i podešava (modelira) koncept održavanja. To se postiže funkcionalnim rastavljanjem i identifikacijom značajnih komponenti, analizom modova kvara, analizom pouzdanosti i nalizom rizika. Model se može primijeniti u brodarskim kompanijama za podešavanje koncepta održavanja za navedeni tip porivnog stroja. Isto tako, predloženi model može koristiti brodogradilištu za dizajniranje inicijalnog koncepta održavanja za novoizgrađene brodove i porivne sustave istog tipa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport