Pregled bibliografske jedinice broj: 217207
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece predškolske dobi u odnosu na (ne)prihvaćenost u skupini vršnjaka
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece predškolske dobi u odnosu na (ne)prihvaćenost u skupini vršnjaka // Sažeci radova / Kolesarić, Vladimir (ur.).
Osijek: Društvo psihologa Osijek, 2005. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 217207 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece predškolske dobi u odnosu na (ne)prihvaćenost u skupini vršnjaka
(Preschool children's prosocial and aggressive behaviour in relation to peer acceptance)
Autori
Raboteg-Šarić, Zora ; Maričić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Sažeci radova
/ Kolesarić, Vladimir - Osijek : Društvo psihologa Osijek, 2005
Skup
Vrijednosti, odgovornosti i tolerancija u društvu koje se mijenja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2005. - 15.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
prosocijalno ponašanje; agresivno ponašanje; predškolska djeca; odnosi s vršnjacima
(prosocial behaviour; aggressive behaviour; preschool children; peer relations)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi na koji je način položaj djece u skupini vršnjaka predškolske dobi povezan s njihovim socijalnim ponašanjem i sociodemografskim obilježjima obitelji. U istraživanju su sudjelovala djeca prosječne dobi šest godina (N=292) koja pohađaju starije vrtićke i predškolske skupine dvaju zagrebačkih vrtića. Za mjerenje dječjeg sociometrijskog statusa primijenjen je Asherov postupak (Asher, 1979) pri čemu djeca na grafičkim skalama izražavaju svoje sviđanje/nesviđanje u odnosu na svako drugo dijete u grupi, a dječje prosocijalno i agresivno ponašanje procjenjivale su odgajateljice na PROS/AG skali (Žužul i Vlahović-Štetić, 1992). Prikupljeni su također i podaci o strukturi dječje obitelji, obrazovanju i zaposlenosti roditelja, dobi i spolu djece te o dužini pohađanja vrtića. Rezultati su pokazali da je dječje prosocijalno ponašanje statistički značajno povezano s višim sociometrijskim statusom, tj. prihvaćenošću u skupini vršnjaka, dok niži sociometrijski status imaju djeca koja se agresivno ponašaju. Od sociodemografskih varijabli jedino su veća naobrazba oca i zaposlenost majke povezane s višim sociometrijskog statusom. Uz to, djeca koja duže pohađaju vrtić imaju viši sociometrijski status, izraženije prosocijalno ponašanje i sklonija su pozitivnom procjenjivanju drugih. Rezultati općenito ukazuju na važnost poticanja razvoja pozitivnih oblika dječjeg ponašanja za prihvaćenost u skupini vršnjaka u predškolskoj dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Zora Raboteg-Šarić
(autor)