Pregled bibliografske jedinice broj: 216857
Analiza interakcije majka-dijete u spontanoj igri kod djece s perinatalnim oštećenjima mozga
Analiza interakcije majka-dijete u spontanoj igri kod djece s perinatalnim oštećenjima mozga, 2005., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 216857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza interakcije majka-dijete u spontanoj igri kod djece s perinatalnim oštećenjima mozga
(Analysis of mother-child interaction in spontaneous play with in children with perinatal brain injuries)
Autori
Lulić, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.10
Godina
2005
Stranica
76
Mentor
Ljubešić, Marta
Ključne riječi
simbolička igra; interakcija majka-dijete; perinatalno oštećenje mozga
(symbolic play; mother-child interaction; perinatal brain injuries)
Sažetak
Dijete je primarno socijalno biće koje već u prvim danima života započinje interakciju sa svojom okolinom. Igra se odražava u velikom broju djetetovih socijalnih vještina. Značajna je za spoznajni i jezični razvoj djeteta. Svoju prvu igru dijete započinje s majkom i taj izbor nije slučajan. Majka je osjetljiva na djetetove signale i bez većih napora uspostavlja interakciju s djetetom. Prilikom stupanja u interakciju majka prilagođava svoje ponašanje mogućnostima djeteta, a time ona uspostavlja socioemotivnu vezanost koja je važna za djetetov cjelokupni razvoj te uspostavljanje emocionalnih veza s ostalim osobama iz njegove okoline. Sa logopedskog stanovišta posebna se važnost pripisuje simboličkoj igri. U istraživanjima simboličke igre istražuju se njezini pojedini aspekti i to u dijadičkim i trijadičkim relacijama. Situacije u kojima majka i dijete sudjeluju u zajedničkoj igri rekonstruiraju njima bliske i svakodnevne događaje. U ovom radu pokušalo se utvrditi parametre koji su važni za igrovnu aktivnost djeteta (interes za igračku, socijalna inicijativa, socijalna odgovorljivost, itd.) te one parametre koji djeluju na djetetovo ponašanje tijekom igre a dolaze od roditelja (direktivnost, kontrola, poticanje, itd.). Uzimajući u obzir navedeno procjenjivala se i njihova zajednička igra. U istraživanju je sudjelovalo 14 djece sa svojim majkama. Radilo se o djeci s perinatalnim oštećenjima mozga i njihovim majkama, a bila su podijeljena u 4 skupine s obzirom na mentalnu dob. Igra djece i majki snimana je video kamerom u prostorijama Laboratorija za razvojnu neurolingvistiku u Zagrebu te na osnovu navedenih snimki i analizirana. Obilježja igre bila su povezana s mentalnom dobi i obilježjima komunikacijskog razvoja djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013001
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Marta Ljubešić
(mentor)