Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 216578

Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti


Vlahović-Štetić, Vesna; Rovan, Daria; Arambašić, Lidija
Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti // XVI. Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2003. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 216578 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti
(Students' achievement in mathematics - contribution of attitudes and math anxiety)

Autori
Vlahović-Štetić, Vesna ; Rovan, Daria ; Arambašić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XVI. Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja - Zagreb : Naklada Slap, 2003

Skup
XVI. Dani Ramira Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.12.2003. - 13.12.2003

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
stavovi prema matematici; matematička anksioznost
(attitudes toward math; math anxiety)

Sažetak
Stavovi roditelja, posebice majki, prema obrazovanju mogu djelovati na stavove djece i dječji uradak. Istraživanja, ovisno o dobi djece pokazuju neke razlike u uratku između djevojčica i dječaka, a razlike su izrazitije ukoliko se ispituju učenički stavovi i vjerovanja o matematici. Pretpostavljamo da su u podlozi rezultata djevojčica i dječaka različiti modeli roditeljskog utjecaja. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati međusobne odnose stavova djece i njihovih majki prema matematici, dječjeg uspjeha u matematici i njihove matematičke anksioznosti. Posebno konstruiranim skalama stavova i matematičke anksioznosti ispitano je 125 učenika viših razreda osnovne škole, prikupljene su njihove školske ocjene iz matematike, te skalom stavova prema matematici ispitane njihove majke. U skladu s postavljenim modelom provedene su regresijske analize za cijeli uzorak i posebno za učenice i učenike. Na ukupnom uzorku pokazano je da je stav majke značajan prediktor ocjena i stavova učenika, a stav učenika je značajan prediktor matematičke anksioznosti. Kod dječaka značajnim se pokazao samo stav prema matematici za predikciju anksioznosti. Kod djevojčica stavovi majke su značajni za predikciju ocjena i stavova učenica prema matematici, stavovi učenica predviđaju anksioznost, a ona je ujedno prediktor ocjene. Na temelju dobivenih rezultata može se pretpostaviti model odnosa ispitanih varijabli, ali i zaključivati koje varijable djeluju na dječji uradak u matematici (prvenstveno uradak djevojčica) te u skladu s tim razviti odgovarajuće stručne intervencije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130413

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Vlahović-Štetić, Vesna; Rovan, Daria; Arambašić, Lidija
Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti // XVI. Dani Ramira Bujasa / Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2003. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Vlahović-Štetić, V., Rovan, D. & Arambašić, L. (2003) Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti. U: Bratko, D., Kolesarić, V. & Maslić Seršić Darja (ur.)XVI. Dani Ramira Bujasa.
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna and Rovan, Daria and Aramba\v{s}i\'{c}, Lidija}, year = {2003}, pages = {75}, keywords = {stavovi prema matematici, matemati\v{c}ka anksioznost}, title = {U\v{c}eni\v{c}ki uradak u matematici - doprinos stavova i matemati\v{c}ke anksioznosti}, keyword = {stavovi prema matematici, matemati\v{c}ka anksioznost}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna and Rovan, Daria and Aramba\v{s}i\'{c}, Lidija}, year = {2003}, pages = {75}, keywords = {attitudes toward math, math anxiety}, title = {Students' achievement in mathematics - contribution of attitudes and math anxiety}, keyword = {attitudes toward math, math anxiety}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font