Pregled bibliografske jedinice broj: 216561
Pisanje u hrvatskome kod djece govornika manjinskih jezika
Pisanje u hrvatskome kod djece govornika manjinskih jezika // Hrvatski kao drugi i strani jezika
Zagreb, Hrvatska, 2005. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 216561 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pisanje u hrvatskome kod djece govornika manjinskih jezika
(Writing in Croatian as L2 by children, speakers of minority languages)
Autori
Kuvač, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Hrvatski kao drugi i strani jezika
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.10.2005. - 15.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pisanje; manjinski jezici; hrvatski jezik; drugi jezik
(writing; minority languages; Croatian; second language)
Sažetak
Čitanje i pisanje, osnovna znanja koja se usvajaju polaskom u školu, nastavak su jezičnoga razvoja predstavljenoga pisanom riječi. Iako se pisanje određuje kao kulturološka vještina kojom se ovladava sustavnim poučavanjem, ovladavanje pisanjem uvelike ovisi i o usvojenosti jezika. Istraživanja učenja pisanja u jednojezične djece pokazala su da djeca griješe u početnim fazama razvoja vještine pisanja te da pogreške proizlaze iz nerazvijenih predvještina pisanja, jezičnih i ortografskih pravila. Kod djece koja vještinom pisanja ovladavaju istovremeno u dva jezika, materinskome i stranome ili drugome, osim pogrešaka koje proizvode i jednojezična djeca, pojavljuju se i pogreške uvjetovane međujezičnim utjecajima. Na primjeru mađarske i romske djece kojima je hrvatski više strani nego drugi jezik prikazat će se pogreške koje ta djeca proizvode u procesu učenja pisanja na hrvatskome jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013002
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(autor)