Pregled bibliografske jedinice broj: 216530
Ispitivanje jezičnih sposobnosti primjenom BELT testa
Ispitivanje jezičnih sposobnosti primjenom BELT testa // 3. kongres logopeda Hrvatske Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj dijagnostici i terapiji
Dubrovnik, Hrvatska, 2005. (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 216530 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje jezičnih sposobnosti primjenom BELT testa
(Examining language skills by the application of BLES)
Autori
Šimić, Ivana ; Mustapić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
3. kongres logopeda Hrvatske Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj dijagnostici i terapiji
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 28.09.2005. - 01.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
morfologija; sintaksa; BLES test
(morphology; syntax; BLES test)
Sažetak
Svaka dobra logopedska terapija započinje s još boljom dijagnostikom. A, što ako nema standardiziranih testova koji bi omogućili kvalitetnu dijagnostiku jezika i govora? U Bosni i Hercegovini, u odnosu na njoj susjedne zemlje, izrada ili prilagodba i standardizacija već postojećih jezično-govornih testova je posebno zahtijevan postupak. Posljednjih par godina, uz poticaj Međunarodne zajednice sve se više naglašava važnost zaštite prava djeteta i obitelji, te važnost razvoja dijagnostičkog kriterija za svaki aspekt djetetova razvoja. Godine 1997. započinje projekt pod nazivom Bosnian Speech and Hearing Project koji je obuhvatio svu slušno oštećenu djecu Bosne i Hercegovine. Ispitni materijal Bosnian Expressive Language Test (BELT, ) nastao kao produkt projekta, nikada u potpunosti nije pronašao svoju pravu primjenu u logopedskim kabinetima BiH-a. Iako BELT sustavno ispituje sintaksu i morfologiju u djece od 3 do 11 godina, njegova primjena u kliničkome radu i znanstvenim istraživanjima vrlo su skromna. U ovom radu, materijalom prilagođenim hrvatskom jeziku ispitat će se 3 skupine djece: slušno oštećena djeca, institucionalizirana djeca, te djeca uredna razvoja iz Mostara i Zagreba, te će se na dobivenim rezultatima prikazati sve različitosti i sličnosti u usvajanju morfologije i sintakse hrvatskoga jezika. Preliminarni rezultati su podloga opsežnijem ispitivanju u cilju standardizacije navedenog ispitnog materijala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija