Pregled bibliografske jedinice broj: 216394
Stručna prosudba "Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda za njemački jezik u osnovnoj školi"
Stručna prosudba "Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda za njemački jezik u osnovnoj školi", 2005. (ekspertiza).
CROSBI ID: 216394 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručna prosudba "Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda za njemački jezik u osnovnoj školi"
(Expert's Report on Croatian National Educational Standard for German as a First and Second Foreign Language in Primary Schools)
Autori
Häusler, Maja ; Blažević, Nevenka ; Lešaja, Vlasta ; Malenica-Stazić, Gordana ; Petrušić-Hluchy, Irena
Izvornik
Nema
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ekspertiza
Godina
2005
Ključne riječi
obrazovni standard; nastava stranih jezika; njemački jezik
(Educational Standard; Foreign Language Teaching; German as a Foreign Language)
Sažetak
Hrvatski nacionalni obrazovni standard za njemački jezik u osnovnoj školi (HNOS) kao temeljni dokument za podizanje kvalitete nastave njemačkog jezika u našim osnovnim školama polazi od mogućnosti rasterećenja postojećih nastavnih programa i od potrebe usklađivanja naših programa s europskim standardima, vodeći pri tome računa o našim nacionalnim specifičnostima. Njegova struktura proizlazi iz specifičnosti predmeta nastave stranih jezika koja ne posreduje izolirana znanja, već osposobljava učenike za komunikaciju jednim novim sustavom sporazumijevanja i uvodi učenike u jedan drugi način pristupa svijetu. HNOS za njemački jezik koncipiran je po didaktičkim kategorijama kojima se danas razrađuje problematika učenja stranih jezika. To su: leksik, gramatičke strukture, jezične funkcije, kultura i civilizacija, vještine i sposobnosti (jezične djelatnosti slušanja, čitanja, govorne interakcije i produkcije, te pisanja ; zatim izgovor, međukulturne kompetencije i ovladavanje strategijama učenja i služenja znanjem), metodičke upute za učitelje i upute za evaluaciju. Na kraju su za svaki razred predložene kombinacije jezičnog gradiva i tema u nastavne cjeline. Ovaj će kompetentno i pomno razrađeni dokument omogućiti da se u našim školama uvede suvremeni pristup nastavi stranih jezika, da se nastava dovede na viši nivo i učenicima omogući stjecanje što solidnije kompetencije u stranim jezicima, jedne od ključnih kvalifikacija današnjeg načina života i rada. Preporuča se u opisu globalnog cilja komunikacijske kompetencije navesti konkretne teme, zatim povećati broj leksičkih jedinica, razraditi metodičke upute o radnom jeziku, a posredovanje strategija učenja i služenja znanjem staviti nastavnicima na izbor. U nastavnim programima, koji će biti izrađeni na temelju HNOS-a, poželjno je više istaknuti tekstne vrste, napraviti progresiju sadržaja za izgovor i za jezične funkcije te konkretizirati kulturološke i književne sadržaje. Glavna će poteškoća kod primjene ovog krajnje stručno izrađenog dokumenta biti malen broj sati za strani jezik, naročito u prvoj godini učenja prvog stranog jezika i za drugi strani jezik u svim godinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija