Pregled bibliografske jedinice broj: 215691
Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti
Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti // Povijest u nastavi, 2 (2004), 4; 384-406 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 215691 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti
(Teachers' Opinions on Teaching Recent History in Primary and Secondary Schools in the Croatian Danube Region)
Autori
Baranović, Branislava ; Jokić, Boris
Izvornik
Povijest u nastavi (1334-1375) 2
(2004), 4;
384-406
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava povijesti; najnovija povijest na području bivše Jugoslavije; moratorij; nastavnici osnovnih i srednjih škola; empirijsko istraživanje
(teaching of history; recent history on the teritory of former Yugoslavia; moratorium; primary and secondary school teachers; empirical research)
Sažetak
U izlaganju su prezentirati rezultati empirijskog istraživanja Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti. Istraživanje je provedeno 2003. god. na populaciji nastavnika povijesti u osnovnim i srednjim školama s nastavom na srpskom i hrvatskom jeziku u županijama na koje se odnosi moratorij: Osječko – baranjska i Vukovarsko – srijemska.u srpnju 2003. godine. Ispitivano je mišljenje nastavnika o ključnim aspektima nastave povijesti i ukidanju moratorija na poučavanje najnovije povijesti na području bivše Jugoslavije. Rezultati su da između nastavnika povijesti u školama na srpskom jezika i nastavnika u školama na hrvatskom jeziku postoji značajna razlika u mišljenjima kada je riječ o poučavanju najnovije povijesti na području bivše Jugoslavije, uključensti povijesti nacionalnih manjina te ukidanja moratorija. Istraživanje ukazuje da je područje nastave povijesti još uvijek vrlo osjetljivo i da svaka neobjektivnost, neuvažavanje stajališta i stereotipiziranje bilo koje od "strana" može pogoršati odnose između nastavnika povijesti i pojačati konfliktnost koja je vidljiva u njihovim odgovorima. No, iz podataka je isto tako vidljivo da postoje pomaci u pravcu suradnje i znakovi volje (barem kod dijela ispitanika) za razvijanjem tolerantnijih odnosa, uključujući i sporna pitanja nastave povijesti.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija