Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 215691

Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti


Baranović, Branislava; Jokić, Boris
Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti // Povijest u nastavi, 2 (2004), 4; 384-406 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 215691 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti
(Teachers' Opinions on Teaching Recent History in Primary and Secondary Schools in the Croatian Danube Region)

Autori
Baranović, Branislava ; Jokić, Boris

Izvornik
Povijest u nastavi (1334-1375) 2 (2004), 4; 384-406

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nastava povijesti; najnovija povijest na području bivše Jugoslavije; moratorij; nastavnici osnovnih i srednjih škola; empirijsko istraživanje
(teaching of history; recent history on the teritory of former Yugoslavia; moratorium; primary and secondary school teachers; empirical research)

Sažetak
U izlaganju su prezentirati rezultati empirijskog istraživanja Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti. Istraživanje je provedeno 2003. god. na populaciji nastavnika povijesti u osnovnim i srednjim školama s nastavom na srpskom i hrvatskom jeziku u županijama na koje se odnosi moratorij: Osječko – baranjska i Vukovarsko – srijemska.u srpnju 2003. godine. Ispitivano je mišljenje nastavnika o ključnim aspektima nastave povijesti i ukidanju moratorija na poučavanje najnovije povijesti na području bivše Jugoslavije. Rezultati su da između nastavnika povijesti u školama na srpskom jezika i nastavnika u školama na hrvatskom jeziku postoji značajna razlika u mišljenjima kada je riječ o poučavanju najnovije povijesti na području bivše Jugoslavije, uključensti povijesti nacionalnih manjina te ukidanja moratorija. Istraživanje ukazuje da je područje nastave povijesti još uvijek vrlo osjetljivo i da svaka neobjektivnost, neuvažavanje stajališta i stereotipiziranje bilo koje od "strana" može pogoršati odnose između nastavnika povijesti i pojačati konfliktnost koja je vidljiva u njihovim odgovorima. No, iz podataka je isto tako vidljivo da postoje pomaci u pravcu suradnje i znakovi volje (barem kod dijela ispitanika) za razvijanjem tolerantnijih odnosa, uključujući i sporna pitanja nastave povijesti.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100500

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Branislava Baranović (autor)

Avatar Url Jokic Boris (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Branislava; Jokić, Boris
Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti // Povijest u nastavi, 2 (2004), 4; 384-406 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Baranović, B. & Jokić, B. (2004) Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti. Povijest u nastavi, 2 (4), 384-406.
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Branislava and Joki\'{c}, Boris}, year = {2004}, pages = {384-406}, keywords = {nastava povijesti, najnovija povijest na podru\v{c}ju biv\v{s}e Jugoslavije, moratorij, nastavnici osnovnih i srednjih \v{s}kola, empirijsko istra\v{z}ivanje}, journal = {Povijest u nastavi}, volume = {2}, number = {4}, issn = {1334-1375}, title = {Mi\v{s}ljenje nastavnika osnovnih i srednjih \v{s}kola u Podunavlju o pou\v{c}avanju najnovije povijesti}, keyword = {nastava povijesti, najnovija povijest na podru\v{c}ju biv\v{s}e Jugoslavije, moratorij, nastavnici osnovnih i srednjih \v{s}kola, empirijsko istra\v{z}ivanje} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Branislava and Joki\'{c}, Boris}, year = {2004}, pages = {384-406}, keywords = {teaching of history, recent history on the teritory of former Yugoslavia, moratorium, primary and secondary school teachers, empirical research}, journal = {Povijest u nastavi}, volume = {2}, number = {4}, issn = {1334-1375}, title = {Teachers' Opinions on Teaching Recent History in Primary and Secondary Schools in the Croatian Danube Region}, keyword = {teaching of history, recent history on the teritory of former Yugoslavia, moratorium, primary and secondary school teachers, empirical research} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font