Pregled bibliografske jedinice broj: 215379
Roditelji kao medijski odgajatelji: komunikacija djece i roditelja o medijskim sadržajima
Roditelji kao medijski odgajatelji: komunikacija djece i roditelja o medijskim sadržajima // Medijska pismenost i civilno društvo / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.).
Sarajevo: Mediacentar, 2005. str. 131-152
CROSBI ID: 215379 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditelji kao medijski odgajatelji: komunikacija djece i roditelja o medijskim sadržajima
(Parents as Media Educators: Communication of Children and Parents about Media Contents)
Autori
Ilišin, Vlasta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Medijska pismenost i civilno društvo
Urednik/ci
Zgrabljić Rotar, Nada
Izdavač
Mediacentar
Grad
Sarajevo
Godina
2005
Raspon stranica
131-152
ISBN
9958-9417-3-2
Ključne riječi
Djeca, roditelji, medijski odgajatelji, komunikacija, medijski sadržaji, Hrvatska
(Children, parents, media educators, communication, media contents, Croatia)
Sažetak
U ovom prilogu analizira se komunikacija djece s vršnjacima i roditeljima o medijskim sadržajima. Podaci su prikupljeni u istraživanju uloge medija u svakodnevnom životu djece u Hrvatskoj koje je provedeno 2000. godine na uzorku od 1000 učenika osnovne škole u dobi od 10 do 14 godina. Komunikacija djece i roditelja o medijskim sadržajima koristi se kao indikator ponašanja roditelja kao medijskih odgajatelja. Ustanovljeno je da je korištenje medija – uz druženje s prijateljima – najučestalija aktivnost djece u njihovu slobodnom vremenu. Istodobno je, pak, utvrđeno da učestalost razgovora o medijskim sadržajima (filmovima, glazbi i knjigama) nije sukladna učestalosti korištenja medija. Točnije, u komunikaciji djece s vršnjacima ta je tema razgovora najprisutnija, no u komunikaciji s roditeljima ona je osrednje zastupljena. Pritom su registrirane i vrlo male varijacije, poglavito s obzirom na dob i školski uspjeh djece. Neočekivan je nalaz da stupanj obrazovanja roditelja ne utječe na korištenje medija od strane djece niti na komunikaciju o medijskim sadržajima. Ta tendencija sugerira da roditelji nisu preuzeli ulogu medijskih odgajatelja, ili bar ne u mjeri u kojoj se to od njih očekuje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100004
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Vlasta Ilišin
(autor)