Pregled bibliografske jedinice broj: 215333
Poimanje uloge obrazovanja i obrazovnih institucija u osobnom i društvenom napretku
Poimanje uloge obrazovanja i obrazovnih institucija u osobnom i društvenom napretku // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 2(10); 195-213 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 215333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poimanje uloge obrazovanja i obrazovnih institucija u osobnom i društvenom napretku
(The understanding of role of education and educational institution in personal and social progress)
Autori
Bouillet, Dejana
Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 7
(2005), 2(10);
195-213
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
aktivno građanstvo; ljudska prava; obrazovanje; razvoj
(active citizenship; human rights; education; development)
Sažetak
Rad je usmjeren analizi različitih aspekata poimanja obrazovanja u ukupnom društvenom kontekstu, s ciljem spoznavanja načina na koji mlade i odrasle osobe percipiraju potencijale ovoga segmenta društvenog i osobnog razvoja. Analiza se temelji na dijelu rezultata istraživanja » ; ; ; ; Mladi i europski integracijski procesi« ; ; ; ; Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, a provedena je na reprezentativnom uzorku od 672 mladih i 287 odraslih ispitanika (N=959). Pokazalo se da je poimanje uloge obrazovanja i obrazovanosti u postizanju cijenjenog društvenog statusa odgovarajuća, a uočeno je podcjenjivanje uloge obrazovnih institucija u procesima društvenih promjena i veće demokratičnosti društvenog okružja. U tom kontekstu, mlade osobe obrazovanju i obrazovnim institucijama u procesima osobnog i društvenog napretka pridaju značajniju ulogu kada se radi o interesu za obrazovanje, o emocionalnom odnosu spram načina školovanja i upisa u srednje, više i visoke škole i o pozicioniranju obrazovanja i obrazovnog sustava na ljestvici društvenih problema i problema mladih. S druge strane, odrasle su osobe svjesnije uloge obrazovnih institucija u odgoju i obrazovanju za aktivno građanstvo i ljudska prava. Posredno, rezultati provedene analize upućuju na potrebu značajnijih promjena u odgojno-obrazovnom sustavu, koje bi u većoj mjeri pridonijele razvoju društva, odgoju i obrazovanju za ljudska prava i aktivno građanstvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstracts
- Worlwide Political Science Abstracts