Pregled bibliografske jedinice broj: 215275
Iskaz razrednika o nasilničkom ponašanju u hrvatskim školama
Iskaz razrednika o nasilničkom ponašanju u hrvatskim školama // Napredak (Zagreb), 146 (2005), 2; 170-183 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 215275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskaz razrednika o nasilničkom ponašanju u hrvatskim školama
(Schoolteachers' statement on violent behavior in Croatian schools)
Autori
Bouillet, Dejana ; Uzelac, Slobodan ; Kapac, Vilmica
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 146
(2005), 2;
170-183
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nasilničko ponašanje ; školsko okruženje ; iskaz razrednika
(violent behavior ; school enviroment ; schoolteachers' statement)
Sažetak
Hrvatska javnost još uvijek ne raspolaže s podacima koji bi egzaktnije odredili učestalost i pojavnost nasilničkog ponašanja u školama, pa oprečni stavovi od toga je nasilja oduvijek bilo do zabrinjavajućeg porasta nasilja znanstvenim istraživanjima još nisu ni potvrđena, ni demantirana. Osobito nedostaju istraživanja koja bi obuhvatila percepciju nasilničkog ponašanja od strane razrednika koji su, s obzirom na okolnost da nekoliko godina prate učenike svojih razrednih odjela, u poziciji da mogu kompetentno suditi o razmjerima, fenomenologiji i etiologiji ove pojave. U ovom je radu prikazan dio rezultata opsežnog istraživanja » Nasilje u školama« kojeg je krajem školske godine 2003/2004 provelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa. Istraživanje je provedeno na uzroku 845 razrednika u osnovnim školama, gimnazijama i srednjim stručnim četverogodišnjim i trogodišnjim školama. Istraživanjem se provjerava hipoteza prema kojoj su opseg i obilježja nasilničkog ponašanja statistički značajno različiti s obzirom na okolnost radi li se o osnovnoj školi, gimnaziji, stručnoj četverogodišnjoj i stručnoj trogodišnjoj školi. Rezultati potvrđuju postavljenu hipotezu, pri čemu se po raznolikosti i učestalosti nasilničkog ponašanja ističu srednje stručne četverogodišnje i trogodišnje škole. Dobiveni rezultati potvrđuju kompetentnost razrednika u procjenama pojavnosti nasilničkog ponašanja u školama i upućuju na potrebu sustavnijeg odgovora na ovu nepoželjnu i složenu društvenu pojavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts