Pregled bibliografske jedinice broj: 214244
Osnovni smjerovi razvoja i metodologija izrade nacionalnog kurikuluma za obvezno obrazovanje
Osnovni smjerovi razvoja i metodologija izrade nacionalnog kurikuluma za obvezno obrazovanje // Metodika, 6 (2005), 10; 22-43 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 214244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnovni smjerovi razvoja i metodologija izrade nacionalnog kurikuluma za obvezno obrazovanje
(The main trends in curriculum design methodology for compulsory education)
Autori
Baranović, Branislava
Izvornik
Metodika (1332-7879) 6
(2005), 10;
22-43
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
društvo znanja; nacionalni kurikul; obvezno obrazovanje; kurikulski model; metodologija izrade nacionalnog okvirnog kurikula i nacionalnih odgojno-obrazovnih standarda
(knowledge-based society; national curriculum; compulsory education; curriculum models; national curriculum design methodology; national educational standards design methodology)
Sažetak
U tekstu se govori o razvojnim tendencijama nacionalnog kurikula za obvezno obrazovanje u europskim i drugim zemljama, metodologiji izrade nacionalnog kurikula, te značenju navedenih tendencija za razvoj nacionalnog kurikula za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj. Promjene u razvoju kurikula se prosuđuju u kontekstu razvoja društva znanja, pri čemu je naročita pozornost posvećena prikazu nacionalnog kurikula utemeljenog na definiranju odgojno-obrazovnih ishoda (outcome-based curriculum), nacionalnom okvirnom kurikulu te standardiziranom kurikulu (standard-based curiculum). Detaljno je prikazana metodologija izrade nacionalnog okvirnog kurikula te nacionalnih odgojno-obrazovnih standarda za obvezno obrazovanje. Analiza aktualnog stanja u području kurikula u Hrvatskoj pokazuje da će, radi poboljšanja kvalitete obveznog obrazovanja u Hrvatskoj i njegova usklađivanja s razvojnim tendencijama u Europi, biti potrebno provesti dublje promjene u nacionalnom kurikulskom sustavu. Planiranje kurikulskih promjena implicira uočavanje cjeline stanja i razvojnih potreba u području odgoja i obrazovanja te izradu strateških razvojnih dokumenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100500
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Branislava Baranović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Contents Pages in Education
- Educational Research Abstracts online