Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 214244

Osnovni smjerovi razvoja i metodologija izrade nacionalnog kurikuluma za obvezno obrazovanje


Baranović, Branislava
Osnovni smjerovi razvoja i metodologija izrade nacionalnog kurikuluma za obvezno obrazovanje // Metodika, 6 (2005), 10; 22-43 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 214244 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osnovni smjerovi razvoja i metodologija izrade nacionalnog kurikuluma za obvezno obrazovanje
(The main trends in curriculum design methodology for compulsory education)

Autori
Baranović, Branislava

Izvornik
Metodika (1332-7879) 6 (2005), 10; 22-43

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
društvo znanja; nacionalni kurikul; obvezno obrazovanje; kurikulski model; metodologija izrade nacionalnog okvirnog kurikula i nacionalnih odgojno-obrazovnih standarda
(knowledge-based society; national curriculum; compulsory education; curriculum models; national curriculum design methodology; national educational standards design methodology)

Sažetak
U tekstu se govori o razvojnim tendencijama nacionalnog kurikula za obvezno obrazovanje u europskim i drugim zemljama, metodologiji izrade nacionalnog kurikula, te značenju navedenih tendencija za razvoj nacionalnog kurikula za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj. Promjene u razvoju kurikula se prosuđuju u kontekstu razvoja društva znanja, pri čemu je naročita pozornost posvećena prikazu nacionalnog kurikula utemeljenog na definiranju odgojno-obrazovnih ishoda (outcome-based curriculum), nacionalnom okvirnom kurikulu te standardiziranom kurikulu (standard-based curiculum). Detaljno je prikazana metodologija izrade nacionalnog okvirnog kurikula te nacionalnih odgojno-obrazovnih standarda za obvezno obrazovanje. Analiza aktualnog stanja u području kurikula u Hrvatskoj pokazuje da će, radi poboljšanja kvalitete obveznog obrazovanja u Hrvatskoj i njegova usklađivanja s razvojnim tendencijama u Europi, biti potrebno provesti dublje promjene u nacionalnom kurikulskom sustavu. Planiranje kurikulskih promjena implicira uočavanje cjeline stanja i razvojnih potreba u području odgoja i obrazovanja te izradu strateških razvojnih dokumenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100500

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Branislava Baranović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Branislava
Osnovni smjerovi razvoja i metodologija izrade nacionalnog kurikuluma za obvezno obrazovanje // Metodika, 6 (2005), 10; 22-43 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Baranović, B. (2005) Osnovni smjerovi razvoja i metodologija izrade nacionalnog kurikuluma za obvezno obrazovanje. Metodika, 6 (10), 22-43.
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Branislava}, year = {2005}, pages = {22-43}, keywords = {dru\v{s}tvo znanja, nacionalni kurikul, obvezno obrazovanje, kurikulski model, metodologija izrade nacionalnog okvirnog kurikula i nacionalnih odgojno-obrazovnih standarda}, journal = {Metodika}, volume = {6}, number = {10}, issn = {1332-7879}, title = {Osnovni smjerovi razvoja i metodologija izrade nacionalnog kurikuluma za obvezno obrazovanje}, keyword = {dru\v{s}tvo znanja, nacionalni kurikul, obvezno obrazovanje, kurikulski model, metodologija izrade nacionalnog okvirnog kurikula i nacionalnih odgojno-obrazovnih standarda} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Branislava}, year = {2005}, pages = {22-43}, keywords = {knowledge-based society, national curriculum, compulsory education, curriculum models, national curriculum design methodology, national educational standards design methodology}, journal = {Metodika}, volume = {6}, number = {10}, issn = {1332-7879}, title = {The main trends in curriculum design methodology for compulsory education}, keyword = {knowledge-based society, national curriculum, compulsory education, curriculum models, national curriculum design methodology, national educational standards design methodology} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Contents Pages in Education
  • Educational Research Abstracts online





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font