Pregled bibliografske jedinice broj: 213795
KVANTITATIVNA PRIMJENA SERVQUAL MODELA U HOTELSKOJ INDUSTRIJI
KVANTITATIVNA PRIMJENA SERVQUAL MODELA U HOTELSKOJ INDUSTRIJI // Tourism and hospitality management, 11 (2005), 1; 179-191 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 213795 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KVANTITATIVNA PRIMJENA SERVQUAL MODELA U HOTELSKOJ INDUSTRIJI
(QUANTITATIVE APPLICATION OF SERVQUAL MODEL IN THE HOTEL INDUSTRY)
Autori
Marković, Suzana
Izvornik
Tourism and hospitality management (1330-7533) 11
(2005), 1;
179-191
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta usluga; mjerenje; SERVQUAL; faktorska analiza; hotelska industrija
(Service Quality; Measurement; SERVQUAL; Factor Analysis; Hotel Industry)
Sažetak
U radu se prikazuju rezultati kvantitativne primjene SERVQUAL modela (Parasuraman et al., 1988) u hotelskoj industriji. Istraživanje je provedeno za vrijeme Božićnih i Novogodišnjih prazniks 2001/2002. godine u šesnaest hotela Opatijske rivijere na stratificiranom slučajnom uzorku (N=401) hotelskih gostiju. Rezultati kvantitativne primjene SERVQUAL modela u hotelskoj industriji pokazuju da su očekivanja hotelskih gostiju veća od njihove percepcije. To ukazuje na postojanje negativnog SERVQUAL jaza. Rezultati faktorske analize ukazuju na čistu faktorsku strukturu uz relativno visoke faktorske koeficijente. Trodimenzionalno rješenje ljestvice očekivanja rezultira sljedećim faktorima: pouzdanost, susretljivost i stručnost hotelskog osoblja, pouzdanost i kvaliteta fizičkog izgleda. Osim faktorske analize, provedena je i analiza pouzdanosti, te izračunata složena pouzdanost te konstrukcije. Rezultati pokazuju da svi faktori premašuju preporučenu razinu 0.50 (Hair et al., 1995), rangirajući se od 0.77 do 0.96. Alpha koeficijent za ljestvicu očekivanja (Expectations) iznosi 0.8246, dok je za ljestvicu percepcije (Perceptions)nešto veći i iznosi 0.9243. Dakle, istraživanje je pokazalo da je SERVQUAL instrument, korišten u ovom istraživanju, visoko pouzdan. Međutim, potrebna je i daljnja prilagodba i provjera instrumenta za ispitivanje, što uključuje i testiranje valjanosti instrumenta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0116001
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Profili:
Suzana Marković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- CAB Iinterantional
- Journal of Economic Literature
- Sociological Abstract