Pregled bibliografske jedinice broj: 213736
Stavovi o matematici i strah od matematike kod srednjoškolaca jezičnog i prirodoslovno-matematičkog usmjerenja
Stavovi o matematici i strah od matematike kod srednjoškolaca jezičnog i prirodoslovno-matematičkog usmjerenja, 2003., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 213736 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi o matematici i strah od matematike kod srednjoškolaca jezičnog i prirodoslovno-matematičkog usmjerenja
(Attitudes toward math and math anxiety in language oriented and science oriented secondary schools' students)
Autori
Severinac, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.07
Godina
2003
Stranica
37
Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna
Neposredni voditelj
Arambašić, Lidija
Ključne riječi
stavovi; strah od matematike; spolne razlike
(attitudes; math anxiety; gender differences)
Sažetak
U ovom smo istraživanju željeli provjeriti kakvi su stavovi prema matematici i koliko se matematike boje učenici srednjih škola različitog usmjerenja. U istraživanju je sudjelovalo 510 mladića i djevojaka, učenika jezičnih i prirodoslovno-matematičke gimnazije. Provjerena je povezanost stavova o matematici i straha od matematike, kao i razlike u stavovima o matematici i strahu od matematike kod mladića i djevojaka, učenika različitih usmjerenja. Rezultati istraživanja pokazali su kako postoji značajna negativna korelacija između stavova o matematici i straha od matematike (ρ = -0.48) kod učenika jezičnog i prirodoslovno-matematičkog usmjerenja. Učenici sa pozitivnijim stavom prema matematici imaju manje izražen strah od matematike. Učenici prirodoslovno-matematičkog usmjerenja imaju značajno pozitivnije stavove prema matematici od učenika jezičnog usmjerenja (F = 140.95 ; p = 0.00). Također, učenici jezičnog usmjerenja značajno se više boje matematike od učenika prirodoslovno-matematičkog usmjerenja (F = 43.15 ; p = 0.00). Pokazalo se da se djevojke značajno više boje matematike od mladića (F = 5.86 ; p = 0.02). Interakcije nisu statistički značajne.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija