Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 213673

Osnovni principi zbrajanja kod predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole


Gliha, Marija
Osnovni principi zbrajanja kod predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole, 2004., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 213673 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osnovni principi zbrajanja kod predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole
(Basic principles of addition in preschool children and first grade elementary school students)

Autori
Gliha, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
01.09

Godina
2004

Stranica
40

Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna

Ključne riječi
zbrajanje; djeca
(addition; children)

Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati razumijevanje osnovnih principa zbrajanja: aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti u kontekstu konkretnih objekata (u našem ispitivanju su to bili medvjedići i bomboni), kako bi bolje razumijeli važnost i razvoj dio-cjelina znanja. Prepoznavanjem načina na koji je cjelina sastavljena od različitih dijelova predstavlja smisao broja i leži u osnovi mnogih veza među zadacima zbrajanja. Principi kao što su aditivnost, komutativnost i asocijativnost osnovna su svojstva zbrajanja, a istraživanje redoslijeda po kojem djeca uče o njima otvara put za razumijevanje razvoja dio-cjelina znanja. Ispitivanje je provedeno na dvije skupine ispitanika, skupini predškolske djece i skupini učenika prvog razreda osnovne škole. Prvi problem istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u razumijevanju tri osnovna principa zbrajanja. Rezultati su pokazali da ne postoji statistički značajna razlika u razumijevanju principa u smislenom kontekstu odnosno ispitanici su podjednako dobro razumijeli svaki od principa. Drugi problem istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u razumijevanju principa zbrajanja između predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole. Dobiveni rezultati pokazali su da postoji statistički značajna razlika u razumijevanju principa aditivnosti u smislenom kontekstu između te dvije skupine djece, dok za principe komutativnosti i asocijativnosti nije dobivena statistički značajna razlika. No, treba naglasiti da su obje skupine bile prilično uspješne u rješavanju zadataka koji su odražavali razumijevanje osnovnih principa zbrajanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130413

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Vlahović-Štetić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Gliha, Marija
Osnovni principi zbrajanja kod predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole, 2004., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Gliha, M. (2004) 'Osnovni principi zbrajanja kod predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Gliha, Marija}, year = {2004}, pages = {40}, keywords = {zbrajanje, djeca}, title = {Osnovni principi zbrajanja kod pred\v{s}kolske djece i u\v{c}enika prvog razreda osnovne \v{s}kole}, keyword = {zbrajanje, djeca}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Gliha, Marija}, year = {2004}, pages = {40}, keywords = {addition, children}, title = {Basic principles of addition in preschool children and first grade elementary school students}, keyword = {addition, children}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font