Pregled bibliografske jedinice broj: 213673
Osnovni principi zbrajanja kod predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole
Osnovni principi zbrajanja kod predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole, 2004., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 213673 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnovni principi zbrajanja kod predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole
(Basic principles of addition in preschool children and first grade elementary school students)
Autori
Gliha, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.09
Godina
2004
Stranica
40
Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna
Ključne riječi
zbrajanje; djeca
(addition; children)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati razumijevanje osnovnih principa zbrajanja: aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti u kontekstu konkretnih objekata (u našem ispitivanju su to bili medvjedići i bomboni), kako bi bolje razumijeli važnost i razvoj dio-cjelina znanja. Prepoznavanjem načina na koji je cjelina sastavljena od različitih dijelova predstavlja smisao broja i leži u osnovi mnogih veza među zadacima zbrajanja. Principi kao što su aditivnost, komutativnost i asocijativnost osnovna su svojstva zbrajanja, a istraživanje redoslijeda po kojem djeca uče o njima otvara put za razumijevanje razvoja dio-cjelina znanja. Ispitivanje je provedeno na dvije skupine ispitanika, skupini predškolske djece i skupini učenika prvog razreda osnovne škole. Prvi problem istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u razumijevanju tri osnovna principa zbrajanja. Rezultati su pokazali da ne postoji statistički značajna razlika u razumijevanju principa u smislenom kontekstu odnosno ispitanici su podjednako dobro razumijeli svaki od principa. Drugi problem istraživanja bio je ispitati postoji li razlika u razumijevanju principa zbrajanja između predškolske djece i učenika prvog razreda osnovne škole. Dobiveni rezultati pokazali su da postoji statistički značajna razlika u razumijevanju principa aditivnosti u smislenom kontekstu između te dvije skupine djece, dok za principe komutativnosti i asocijativnosti nije dobivena statistički značajna razlika. No, treba naglasiti da su obje skupine bile prilično uspješne u rješavanju zadataka koji su odražavali razumijevanje osnovnih principa zbrajanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA