Pregled bibliografske jedinice broj: 213547
Usporedba slušnog i vidnog pamćenja teksta
Usporedba slušnog i vidnog pamćenja teksta // Peti znanstveni skup s međuenarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora : knjiga sažetaka / Vuletić, Branko ; Horga, Damir ; Mildner, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2004. str. 29-29 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 213547 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba slušnog i vidnog pamćenja teksta
(Comparison of auditory and visual memorizing of the text)
Autori
Dobrić, Arnalda ; Vlašić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Peti znanstveni skup s međuenarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora : knjiga sažetaka
/ Vuletić, Branko ; Horga, Damir ; Mildner, Vesna - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2004, 29-29
ISBN
953-7067-51-3
Skup
Znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora (5 ; 2004)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.12.2004. - 11.12.2004
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
oblici pamćenja; slušanje; čitanje
(types of memorizing; listening; reading)
Sažetak
U radu se istražuju dva oblika pamćenja: pamćenje čitanjem i pamćenje slušanjem građe. Informacije koje primamo raspoređene su u vremenu i/ili u prostoru. U zadržavanju informacija koje se primaju vidnim kanalom enkodiranje je dvostruko: vremensko i prostorno. Slušnim se kanalom ponajprije primaju jednostruko, vremenski raspoređene informacije (prostorni se raspored pritom može zanemariti). Istražuje se znači li dvostruko enkodiranje i bolje pamćenje, tj. može li slušanje tu prednost čitanja kompenzirati. U istraživanju su sudjelovale studentice viših godina fonetike. Uspoređivalo se s kolikom su točnošću odgovarale na pitanja o tekstu na materinskom jeziku nakon čitanja teksta u sebi, odnosno nakon slušanja teksta neposredno nakon čitanja/slušanja teksta i nakon tjedan dana. Rezultati su raspravljeni u kontekstu programa kulture govora, tj. rehabilitacije slušanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija