Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 213044

Vremenska obrada i čitanje


Ivšac, Jasmina
Vremenska obrada i čitanje // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 41 (2005), 1; 27-36 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 213044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vremenska obrada i čitanje
(Temporal processing and literacy)

Autori
Ivšac, Jasmina

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 41 (2005), 1; 27-36

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
auditivna i vizualna brza vremenska obrada; vještina čitanja; pokazatelji disleksije
(auditive; visual temporal processing; reading skills; indicators of dyslexia)

Sažetak
Brojni su podaci prema kojima u djece s jezičnim teškoćama, teškoćama i poremećajem čitanja i pisanja postoje problemi u području vremenske obrade (Tallal, 1993., Stein, 1994.). Cilj je rada dobivanje uvida u obilježja vremenske obrade jednostavnih akustičkih i vizualnih podražaja putem tzv. negovornih auditivnih zadataka (non-speech auditory tasks), te njihova odnosa s jezičnim vještinama. Za potrebe ovog istraživanja konstruiran je uređaj kojim se nastojao dobiti uvid u spomenutu obradu. Pretpostavka je da bi dobiveni rezultati mogli poslužiti kao pomoć u dijagnostičkom procesu. Uređajem se procjenjuje vizualna i auditivna obrada zasebno i to na osnovi bilježenja najkraćega vremenskoga razmaka između prezentiranih podražaja kojega ispitanik postiže u prvoj minuti testiranja. Uspjeh na zadacima vizualne i auditivne obrade stavljen je u odnos s varijablama čitanja (brzina čitanja i razumijevanje pročitanoga). Korelacija vizualne i auditivne obrade nije statistički značajna dok je statistički značajna povezanost između varijabli koje se odnose na auditivnu obradu i izvedbu na zadacima koji procjenjuju vještinu čitanja. Niti povezanost između vizualne obrade i vještine čitanja nije statistički značajna. U trenutku kada je dječje čitanje automatizirano (ispitanici su učenici trećih razreda redovne osnovne škole, prosječne dobi 9 godina i 2 mjeseca, N=60) znatno se manje oslanjaju na vizualnu kontrolu, a koriste jezično znanje kao dominantni pristup za čitanje. S obzirom na navedene rezultate moguće je da vremenska obrada u određenome periodu ima presudnu ulogu za uspjeh na zadacima kojima se procjenjuje vještina čitanja. Rašlambom rezultata vremenske obrade i čitanja u djece koja su bila neuspješna u njihovu izvođenju, pokazala se opravdanom sumnja na postojanje poremećaja čitanja u tih ispitanika. Ključne riječi: auditivna i vizualna brza vremenska obrada, vještina čitanja, pokazatelji disleksije

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Demografija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013001

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Ivšac Pavliša (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivšac, Jasmina
Vremenska obrada i čitanje // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 41 (2005), 1; 27-36 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Ivšac, J. (2005) Vremenska obrada i čitanje. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 41 (1), 27-36.
@article{article, author = {Iv\v{s}ac, Jasmina}, year = {2005}, pages = {27-36}, keywords = {auditivna i vizualna brza vremenska obrada, vje\v{s}tina \v{c}itanja, pokazatelji disleksije}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {41}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Vremenska obrada i \v{c}itanje}, keyword = {auditivna i vizualna brza vremenska obrada, vje\v{s}tina \v{c}itanja, pokazatelji disleksije} }
@article{article, author = {Iv\v{s}ac, Jasmina}, year = {2005}, pages = {27-36}, keywords = {auditive, visual temporal processing, reading skills, indicators of dyslexia}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {41}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Temporal processing and literacy}, keyword = {auditive, visual temporal processing, reading skills, indicators of dyslexia} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font