Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 212522

Etika u oglašavanju i informiranju o lijekovima


Vlahović-Palčevski, Vera
Etika u oglašavanju i informiranju o lijekovima // Ljekarništvo između etičkih i ekonomskih načela / Hrvatsko farmaceutsko društvo i Udruženje farmaceuta Istre i Kvarnera (ur.).
Zagreb, 2004. str. 35-36 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, pregledni)


CROSBI ID: 212522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Etika u oglašavanju i informiranju o lijekovima
(Ethics in drug advertisement)

Autori
Vlahović-Palčevski, Vera

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, pregledni

Izvornik
Ljekarništvo između etičkih i ekonomskih načela / Hrvatsko farmaceutsko društvo i Udruženje farmaceuta Istre i Kvarnera - Zagreb, 2004, 35-36

Skup
XI savjetovanje farmaceuta Istre i Kvarnera

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 06.05.2004. - 08.05.2004

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
ethics; drugs; advertisement
(etika; lijekovi; oglašavanje)

Sažetak
Oglašavanje i obavješćivanje o lijeku podrazumijeva, prema Zakonu o lijekovima i medicinskim proizvodima, svaki oblik obavješćivanja kojemu je namjena poticanje njihova propisivanja, izdavanja, prodaje i potrošnje. Prema Pravilniku o načinu oglašavanja i obavješćivanja o lijekovima i medicinskim proizvodima, oglašavanjem i obavješćivanjem o lijeku i medicinskom proizvodu mora se dati istinita i znanstveno dokazana informacija, uz poštivanje etičkih kriterija. Etičke kriterije za promidžbu lijekova i medicinskih proizvoda postavila je Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) još 1968. koji su kasnije revidirani i obnovljeni 1986. i 1988. godine. Osnovni cilj etičkih kriterija je poticanje pravilne uporabe lijekova, a u radi unaprijeđenja zdravlja. Tumačenje &laquo ; etičnog&raquo ; razlikuje se u različitim dijelovima svijeta i različitim društvima. Može se definirati kao ispravno ponašanje koje je u skladu s s lokalnim političkim, ekonomskim, kulturološkim, sociološkim, edukacijskim, znanstvenim, tehnološkim, zakonskim, epidemiološkim, tradicijskim čimbenicima, a prilagođeno stupnju razvija zdravstvenog sustava. Etički kriteriji namijenjeni su svima koji na bilo koji način dolaze u dodir s lijekovima, a u okviru njihove djelatnosti, kompetencije i odgovornosti. Postoje različiti načini i oblici oglašavanja o lijekovima. Usmjereno je prema onima koji propisuju ili izdaju/prodaju lijekove ili prema onima koji lijekove kupiju/koriste. Najrasprostranjenije je informiranje liječnika o lijekovima preko predstavnika farmaceutskih kuća. U SAD-u je 2000. potrošeno 13, 2 milijardi US dolara za promidžbu lijekova prema liječnicima. Promidžba lijekova prema njihovim korisnicima dozvoljena je za lijekove koji se izdaju na recept samo u SAD-u i Novom Zelandu. U tu je svrhu u SAD-u 2000. potrošeno 2, 4 milijarde US dolara. Farmaceutke tvrtke provode i vrlo uspješne kampanje o podizanju svijesti o bolestima koje onda indirektno promoviraju njihov proizvod. Neprimjereno oglašavanje i informiranje o lijekovima predstavlja problem i u razvijenim zemljama i u zemljama u razvoju. Vrlo često postoji nesrazmjer između informacije o lijekovima promidžbenog karaktera i nezavisne , usporedne, znanstveno utemeljene i suvremene informacije o lijeku. Primarni cilj promidžbe lijekova je povećanje prodaje i zarada. Potrebno je educirati zdravstvene djelatnike i korisnike lijekova o ograničavajućim faktorima takvih informacija o lijekovima ukoliko su jedine jer imaju izrazito jak utjecaj i postaju opasne ukoliko su neprimjerene. S druge strane, obzirom na vrlo jak utjecaj koji imaju na propisivanje, pružanjem ispravne informacije o lijeku, promidžba može imati edukativni karakter. Zakonodavna tijela, zdravstveni djelatnici, farmaceutska industrija i korisnici lijekova moraju zajednički donijeto odluku o nužnosti kontrole promidžbe lijekova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
0062069

Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Vera Vlahović-Palčevski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vlahović-Palčevski, Vera
Etika u oglašavanju i informiranju o lijekovima // Ljekarništvo između etičkih i ekonomskih načela / Hrvatsko farmaceutsko društvo i Udruženje farmaceuta Istre i Kvarnera (ur.).
Zagreb, 2004. str. 35-36 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, pregledni)
Vlahović-Palčevski, V. (2004) Etika u oglašavanju i informiranju o lijekovima. U: Hrvatsko farmaceutsko društvo i Udruženje farmaceuta Istre i Kvarnera (ur.)Ljekarništvo između etičkih i ekonomskih načela.
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}-Pal\v{c}evski, Vera}, year = {2004}, pages = {35-36}, keywords = {ethics, drugs, advertisement}, title = {Etika u ogla\v{s}avanju i informiranju o lijekovima}, keyword = {ethics, drugs, advertisement}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}-Pal\v{c}evski, Vera}, year = {2004}, pages = {35-36}, keywords = {etika, lijekovi, ogla\v{s}avanje}, title = {Ethics in drug advertisement}, keyword = {etika, lijekovi, ogla\v{s}avanje}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font