Pregled bibliografske jedinice broj: 212077
Standardi za pedagoško i psihološko testiranje
Standardi za pedagoško i psihološko testiranje, 2006. (prijevod).
CROSBI ID: 212077 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Standardi za pedagoško i psihološko testiranje
(Standards for educational and psychological testing)
Autori
Kulenović, Alija ; Buško, Vesna
Izvornik
ISBN 953-191-285-8
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, prijevod
Godina
2006
Ključne riječi
psihološko testiranje; procjenjivanje; kriteriji za evalaciju testova
(psychological testing; assessment; test evaluation criteria)
Sažetak
Pedagoško i psihološko testiranje i procjenjivanje spadaju među najvažnije doprinose znanosti o ponašanju našem društvu i pružaju temeljna i značajna poboljšanja u odnosu na ranije postupke. Iako se ne može ustvrditi da su svi testovi dovoljno usavršeni niti da su sva testiranja razborita i korisna, postoji velika količina informacija koje ukazuju na učinkovitost kvalitetnih instrumenata u onim situacijama u kojima je njihovo korištenje potkrijepljeno validacijskim podacima. Pravilna upotreba testova može dovesti do boljih odluka o pojedincima i programima nego što bi to bio slučaj bez njihovog korištenja, a također i ukazati na put za širi i pravedniji pristup obrazovanju i zapošljavanju. Međutim, loša upotreba testova može dovesti do zamjetne štete nanesene ispitanicima i drugim sudionicima u procesu donošenja odluka na temelju testovnih podataka. Cilj Standarda je promoviranje kvalitetne i etične upotrebe testova te uspostavljanje osnovice za ocjenu kvalitete postupaka testiranja. Svrha objavljivanja Standarda je uspostavljanje kriterija za evaluaciju testova, provedbe testiranja i posljedica upotrebe testova. Iako bi evaluacija prikladnosti testa ili njegove primjene trebala ovisiti prvenstveno o stručnim mišljenjima, Standardi pružaju okvir koji osigurava obuhvaćanje svih relevantnih pitanja. Bilo bi poželjno da svi autori, sponzori, nakladnici i korisnici profesionalnih testova usvoje Standarde te da potiču druge da ih također prihvate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Napomena
Prijevod je objavljen u izdanju Naklade Slap, Jastrebarsko, 2005.