Pregled bibliografske jedinice broj: 211435
Što je jezična svjesnost?
Što je jezična svjesnost? // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 32 (2003), 4; 233-242 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 211435 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što je jezična svjesnost?
(What is language awareness?)
Autori
Bagarić, Vesna
Izvornik
Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika (0351-0840) 32
(2003), 4;
233-242
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
jezična svjesnost; učenje i usvajanje stranog jezika
(language awareness; language learning; teaching of FL)
Sažetak
Premda se u stranim didaktikama o jezičnoj svjesnosti (language awareness, Sprachbewusstheit) govori već desetljećima, a posebno intenzivno od početka 1990-ih godina, čini se kako kod nas ta tema u svojem pojmovnom i konceptualnom obliku tek treba saživjeti u teoriji i praksi nastave (stranih) jezika. Potvrdu toga našli smo u odgovorima nastavnika iz upitnika koji smo sastavili kako bismo dobili preliminaran uvid u to kako naši nastavnici spoznaju pojam i koncept/koncepte jezične svjesnosti. Velika većina ispitanih nastavnika jezičnu svjesnost shvaća u njezinu najužem obliku, kao svjesnost o morfo-sintaktičkim jezičnim oblicima, te u tom smislu vide i način primjene koncepta jezične svjesnosti. Takvo usko poimanje jezične svjesnosti potaknulo me na pisanje ovoga članka. U prvom dijelu članka bit će riječ o tome kada i kako, tj. u kojem kontekstu je nastao pojam jezične svjesnosti, a pokušat ću ga i definirati. U drugom se dijelu navode neke vrste jezične svjesnosti, a u trećem će se predstaviti jezična svjesnost kao metodologija, tj. ciljevi i načini razvoja jezične svjesnosti u nastavi stranog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics and Language Behavior Abstracts