Pregled bibliografske jedinice broj: 211351
Situacijske odrednice kognitivnih procjena i načina suočavanja sa stresom
Situacijske odrednice kognitivnih procjena i načina suočavanja sa stresom // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 2; 213-230 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 211351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Situacijske odrednice kognitivnih procjena i načina suočavanja sa stresom
(Situational determinants of cognitive appraisals and coping with stress)
Autori
Buško, Vesna ; Perica, Vedrana
Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 7
(2005), 2;
213-230
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stres; suočavanje; adolescenti
(stress; coping; adolescents)
Sažetak
Na uzorku od 186 učenika i učenica jedne zagrebačke gimnazije ispitani su izvori stresa i primijenjene skale za mjerenje kognitivnih procjena i situacijski specifičnih načina suočavanja sa stresnim situacijama. Utvrđene su statistički značajne razlike u čestini i intenzitetu doživljaja stresa u funkciji sadržaja deklariranih stresnih situacija i spola sudionika. Kanoničkom diskriminacijskom analizom provjerena je veličina i struktura razlika u kognitivnim procjenama i načinima suočavanja srednjoškolaca s pojedinim sadržajno različitim kategorijama stresnih situacija. Analiza je proizvela tri statistički značajne diskriminacijske funkcije koje uspijevaju ostvariti i teorijski i praktički smisleno razlikovanje pet apriornih grupa definiranih prema sadržaju opisanih izvora stresa. Prema rezultatima aposteriorne klasifikacije na temelju skupa izvedenih diskriminacijskih funkcija, izvorna grupna pripadnost točno je određena za 61, 4% analiziranog uzorka. Rezultati potkrepljuju temeljne pretpostavke Lazarusove teorije o situacijskoj uvjetovanosti procesa stresa i suočavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA