Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 211351

Situacijske odrednice kognitivnih procjena i načina suočavanja sa stresom


Buško, Vesna; Perica, Vedrana
Situacijske odrednice kognitivnih procjena i načina suočavanja sa stresom // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 2; 213-230 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 211351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Situacijske odrednice kognitivnih procjena i načina suočavanja sa stresom
(Situational determinants of cognitive appraisals and coping with stress)

Autori
Buško, Vesna ; Perica, Vedrana

Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 7 (2005), 2; 213-230

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
stres; suočavanje; adolescenti
(stress; coping; adolescents)

Sažetak
Na uzorku od 186 učenika i učenica jedne zagrebačke gimnazije ispitani su izvori stresa i primijenjene skale za mjerenje kognitivnih procjena i situacijski specifičnih načina suočavanja sa stresnim situacijama. Utvrđene su statistički značajne razlike u čestini i intenzitetu doživljaja stresa u funkciji sadržaja deklariranih stresnih situacija i spola sudionika. Kanoničkom diskriminacijskom analizom provjerena je veličina i struktura razlika u kognitivnim procjenama i načinima suočavanja srednjoškolaca s pojedinim sadržajno različitim kategorijama stresnih situacija. Analiza je proizvela tri statistički značajne diskriminacijske funkcije koje uspijevaju ostvariti i teorijski i praktički smisleno razlikovanje pet apriornih grupa definiranih prema sadržaju opisanih izvora stresa. Prema rezultatima aposteriorne klasifikacije na temelju skupa izvedenih diskriminacijskih funkcija, izvorna grupna pripadnost točno je određena za 61, 4% analiziranog uzorka. Rezultati potkrepljuju temeljne pretpostavke Lazarusove teorije o situacijskoj uvjetovanosti procesa stresa i suočavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130401

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Buško (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Buško, Vesna; Perica, Vedrana
Situacijske odrednice kognitivnih procjena i načina suočavanja sa stresom // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 2; 213-230 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Buško, V. & Perica, V. (2005) Situacijske odrednice kognitivnih procjena i načina suočavanja sa stresom. Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2), 213-230.
@article{article, author = {Bu\v{s}ko, Vesna and Perica, Vedrana}, year = {2005}, pages = {213-230}, keywords = {stres, suo\v{c}avanje, adolescenti}, journal = {Zbornik U\v{c}iteljske akademije u Zagrebu}, volume = {7}, number = {2}, issn = {1332-0513}, title = {Situacijske odrednice kognitivnih procjena i na\v{c}ina suo\v{c}avanja sa stresom}, keyword = {stres, suo\v{c}avanje, adolescenti} }
@article{article, author = {Bu\v{s}ko, Vesna and Perica, Vedrana}, year = {2005}, pages = {213-230}, keywords = {stress, coping, adolescents}, journal = {Zbornik U\v{c}iteljske akademije u Zagrebu}, volume = {7}, number = {2}, issn = {1332-0513}, title = {Situational determinants of cognitive appraisals and coping with stress}, keyword = {stress, coping, adolescents} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font