Pregled bibliografske jedinice broj: 210183
Rana intervencija u gluhe i nagluhe djece
Rana intervencija u gluhe i nagluhe djece // Zbornik radova sa strunih skupova 9. studenoga 2001. Surdopedagogija danas i sutra 4. ožujka 2004. Komunikacijske potrebe-interdisciplinarnim pristupom do cjelovitih programa: zdravstvenih, edukacijskih i socijalnih
Zagreb, 2005. str. 29-32 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 210183 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rana intervencija u gluhe i nagluhe djece
(Early intervention in deaf and hearing impairment children)
Autori
Ljubešić, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova sa strunih skupova 9. studenoga 2001. Surdopedagogija danas i sutra 4. ožujka 2004. Komunikacijske potrebe-interdisciplinarnim pristupom do cjelovitih programa: zdravstvenih, edukacijskih i socijalnih
/ - Zagreb, 2005, 29-32
Skup
Komunikacijske potrebe-interdisciplinarnim pristupom do cjelovitih programa: zdravstvenih, edukacijskih i socijalnih
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 9.11 2001. - 4.3. 2004
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
rana intervencija; gluha djeca; nagluha djeca
(early intervention; deaf children; partly deaf children)
Sažetak
U članku se razmatra suvremeni koncept rane intervencije za djecu oštećena sluha koji sukladno primjeni i u drugim područjim razvojnih teškoća ima dva fokusa: jedan je na djetetu, a drugi na djetetovoj obitelji. Rani se razvoj odigrava u obitelji i tek s uključivanjem obiteljskog konteksta mjere rane intervencije postaju učinkovite. Potreba za što ranijim otkrivanjem senzoričkih deficita je odavna prepoznata, a razvoj medicine i tehnološki napredak su i omogućili ranu i pouzdanu dijagnostiku slušnih oštećenja. Međutim za skladan razvoj djeteta nužno je suptilno vođenje roditelja kako bi se njegove prirođene roditeljske vještine što više aktivirale u djetetovom poticanju općenito, te posebno u ojačavanju rane predjezične komunikacije. Proces prolaska kroz spoznaju da dijete ima senzoričko oštećenje je bolan i dugotrajan, a odgovarajućim stručnim radom se može skratiti i kvalitativno unaprijediti. Uz stručne tretmane sa samim djetetom i uz upućivanje roditelja u optimalne načine njegova poticanja, nužna sastavnica svakog ranog tretmana treba biti i rad na podršci roditelju i cijeloj obitelji u prevladavanju stresa koji donose spoznaja o djetetovom oštećenju i životne promjene prouzročene oštećenjem sluha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Demografija