Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 210066

Obilježja komunikacije u djece s ranim oštećenjem mozga


Ljubešić, Marta; Ivšac, Jasmina; Cepanec, Maja
Obilježja komunikacije u djece s ranim oštećenjem mozga // Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici : zbornik sažetaka = Developments and new perspectives in speech and language therapy and diagnostics : abstract book
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2005. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 210066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obilježja komunikacije u djece s ranim oštećenjem mozga
(Communication in children with an early brain injury)

Autori
Ljubešić, Marta ; Ivšac, Jasmina ; Cepanec, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici : zbornik sažetaka = Developments and new perspectives in speech and language therapy and diagnostics : abstract book / - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo, 2005

Skup
Kongres hrvatskih logopeda Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 28.09.2005. - 01.10.2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
komunikacija; djeca s ranim oštećenjem mozga
(Communication; children with an early brain injury)

Sažetak
Prema istraživanjima, rano oštećenje mozga je rizični čimbenik za različite aspekte djetetova razvoja, pa tako i za usvajanje jezika. Dosadašnja istraživanja uglavnom nisu bila usmjerena na obilježja djetetova komunikacijskog razvoja, a on je posebno važan iz dva razloga: (1) budući da je pojava jezika vrlo često odgođena i sam rani jezični razvoj usporen zanimljivo je pratiti na koji način dijete u tim okolnostima ostvaruje komunikaciju u svakodnevnim situacijama i (2) budući da su roditelji upoznati s neurorizičnim čimbenicima u svoga djeteta, a sam rizik u djeteta je jak stresor za roditelje, rana komunikacija može biti ugrožena, te je i stoga važno istražiti obilježja komunikacijskog razvoja. U projektu Razvoj komunikacije i jezika u djece s ranim ozljedama mozga primijenjivali smo stoga uz niz drugih mjernih instrumenata i kvalitativni upitnik pod nazivom Pragmatički profil svakodnevnih komunikacijskih vještina (Dewart, Summers, 1995.). Na osnovi polustrukturiranog intervjua roditelji su davali podatke o postojećim komunikacijskim funkcijama te o složenosti načina na koji dijete komunicira s okolinom. Uvid u daljna obilježja djetetove interakcije i konverzacije kao što su razina zainteresiranosti za komunikaciju, održavanje i predviđanje slijeda interakcije ili pak razumijevanje geste pokazivanja dobiven je putem roditeljskih odgovora, ali i opažanjima ponašanja djeteta u ispitnoj situaciji (npr. vještine združene pažnje). Pri tom nas je uvijek zanimalo kako i koliko dijete odgovara na tuđe inicijative i kako samo inicira komunikaciju. Ispitanici su djeca (n=11) s ranim ozljedama mozga, a podaci o komunikaciji odnose se na razdoblje od 18 do 36 mjeseci životne dobi. U radu se kombinacijom transverzalnog i longitudinalnog pristupa nastoje opisati razvojne promjene u komunikaciji djece s oštećenjem mozga. Raščlambom dobivenih odgovora uočeno je da djeca s ranim mozgovnim oštećenjima kasne kako u broju komunikacijskih funkcija, tako i u uporabi komunikacijskih sredstava kojima ostvaruju iste funkcije (npr. gesta pokazivanja) u odnosu na svoje vršnjake u dobi od dvije i pol do tri godine. Naime, u okvirima urednoga razvoja raspon komunikacijskih namjera je u ovoj dobi sve veći, te se djeca već dominantno počinju služiti jezikom. Djeca s ranim oštećenjem mozga ispitivane dobi u većini situacija još se ne služe jezikom već signalima ili vrlo jednostavnim i osnovnim oblicima gesti daju do znanja što žele.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013001

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Ljubešić, Marta; Ivšac, Jasmina; Cepanec, Maja
Obilježja komunikacije u djece s ranim oštećenjem mozga // Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici : zbornik sažetaka = Developments and new perspectives in speech and language therapy and diagnostics : abstract book
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2005. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Ljubešić, M., Ivšac, J. & Cepanec, M. (2005) Obilježja komunikacije u djece s ranim oštećenjem mozga. U: Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici : zbornik sažetaka = Developments and new perspectives in speech and language therapy and diagnostics : abstract book.
@article{article, author = {Ljube\v{s}i\'{c}, Marta and Iv\v{s}ac, Jasmina and Cepanec, Maja}, year = {2005}, keywords = {komunikacija, djeca s ranim o\v{s}te\'{c}enjem mozga}, title = {Obilje\v{z}ja komunikacije u djece s ranim o\v{s}te\'{c}enjem mozga}, keyword = {komunikacija, djeca s ranim o\v{s}te\'{c}enjem mozga}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ljube\v{s}i\'{c}, Marta and Iv\v{s}ac, Jasmina and Cepanec, Maja}, year = {2005}, keywords = {Communication, children with an early brain injury}, title = {Communication in children with an early brain injury}, keyword = {Communication, children with an early brain injury}, publisher = {Hrvatsko logopedsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font