Pregled bibliografske jedinice broj: 209790
Stimulacije pokretom
Stimulacije pokretom // Umjetna pužnice : verbotonalni pristup / Pansini, Mihovil (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2005. str. 59-69
CROSBI ID: 209790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stimulacije pokretom
(Body movement stimulations)
Autori
Pintar, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Umjetna pužnice : verbotonalni pristup
Urednik/ci
Pansini, Mihovil
Izdavač
Poliklinika SUVAG
Grad
Zagreb
Godina
2005
Raspon stranica
59-69
ISBN
953-95195-0-0
Ključne riječi
stimulacije pokretom
(body movement stimulations)
Sažetak
U ovom rehabilitacijsko-edukacijskom postupku djeluje se istovremeno povezanim programima: 1. program – za razvoj harmonije tijela tj. sklada u senzo-psiho-motornom razvoju, koji uvjetuje dobar razvoj govora u akustičkoj i lingvističkoj komponenti 2. program – za razvoj slušanja, govora i jezika s posebnom brigom za akustičke komponente (fonaciju, artikulaciju, ritam i intonaciju) i strukturiranje govora (morfosintaksa i gramatika). HARMONIJA TIJELA – vježbama za postizanje sklada senzo-psiho-motorike djeluje se na razvoj: - senzorike – miris, okus, dodir, proporcija, vestibularni osjet, vid, sluh i slušanje u multisenzorici - afektivnosti – dobre reakcije na senzoričke podražaje, u kojima se uočavaju logične promjene raspoloženja i skladne tjelesne napetosti u kvalitetama pokreta, mimici, glasu i govoru, a doživljajem utječe na pamćenje, mišljenje, razumijevanje, socijalizaciju i komunikaciju - motorike – djeluje se na sklad u razvoju senzo-motorike za uspješniji razvoj psihomotorike. Važno je uočavati nedostatke i greške na svim područjima te djelovati na razvojni sklad. SLUŠANJE, GOVOR I JEZIK – posredstvom medija « tijelo, pokret i ples» dostići cilj rehabilitacije – dobro slušanje, govor i jezik. Specifičnost prirodnih razvojnih stupnjeva odredila je podjelu ovoga programa i zadataka na nekoliko stupnjeva: - poticanje i razvoj glasanja (fonacije) i slušanja vlastitog glasa i okoline - poticanje i razvoj pravilne artikulacije, igara artikulacije za razvoj govornih automatizama - razvoj slušanja i strukturiranja riječi – pravilan morfo-sintaktički slijed i red te ritam i intonaciju - organizaciju rečenice i većih govornih cjelina povezati s iskustvom i osjećajem za ritmičke i intonacijske strukture riječi, razvijati sklad verbalne i neverbalne poruke i poboljšavati razumijevanje i razumljivost govora (spaciocepcija, spaciogramatika) - razvijati spontani i kreativni govor u igrama dramatizacije (spaciocepcija, topografija). Važno je na svim stupnjevima uočavati greške i optimalnim pokretima za pojedinca djelovati ciljano na korekciju tjelesne napetosti putem senzo-psiho-motornih iskustava iz 1. programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Plesna umjetnost i umjetnost pokreta
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-0207002 - Verbotonalna metoda i umjetna pužnica: program dijagnostike i rehabilitacije (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Poliklinika SUVAG
Profili:
Vesna Pintar
(autor)