Pregled bibliografske jedinice broj: 209287
Roditeljsko poticanje čitalačkih vještina u djece predškolske dobi
Roditeljsko poticanje čitalačkih vještina u djece predškolske dobi // Napredak (Zagreb), 144 (2003), 2; 168-179 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 209287 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljsko poticanje čitalačkih vještina u djece predškolske dobi
(Parental encouragement of the development of reading skills in preschool children)
Autori
Maleš, Dubravka ; Stričević, Ivanka
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 144
(2003), 2;
168-179
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
čitalačke navike; obiteljska pismenost; programi obiteljske pismenosti; poticanje čitanja
(reading habits; family literacy; family literacy programmes; encouragement of reading)
Sažetak
U ovom radu istaknut je utjecaj roditelja i obiteljskog konteksta na razvoj pismenosti i čitalačke kulture kod djece u razdoblju ranog djetinjstva kao pretpostavke kasnije uspješnosti djeteta u školi. Naime, djetetova okolina znatno pridonosi razvoju predčitačkih vještina, motivaciji djeteta za samostalno čitanje, a time značajno određuje budući djetetov uspjeh u školi. U empirijskom dijelu rada prezentiran je dio rezultata dobivenih terenskim istraživanjem provedenim na uzorku od 363 roditelja koji imaju predškolsko dijete u obitelji. Cilj je ispitivanja bio doznati koliko roditelji predškolske djece čitaju svojoj djeci i koliko važnosti pridaju čitanju u obitelji. U radu prezentirani odgovori roditelja koji govore o njihovim stavovima o potrebi čitanja djetetu u obitelji te stavovi koji se odnose na aktivnosti odraslih glede čitanja predškolskom djetetu u obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
Napomena
Rad u casopisu navedenom u Pravilniku iz NN 2/97