Pregled bibliografske jedinice broj: 209126
Poduzetnički marketing u agroturizmu
Poduzetnički marketing u agroturizmu, 2004., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 209126 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poduzetnički marketing u agroturizmu
(Entrepreneurial marketing in agrotourism)
Autori
Sudarić, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
25.11
Godina
2004
Stranica
127
Mentor
Medić, Mane
Ključne riječi
agroturizam ; seosko domaćinstvo ; marketing
(agrotourism ; family farm ; marketing)
Sažetak
Poljoprivreda i turizam u Republici Hrvatskoj zauzimaju dominatno mjesto u gospodarskom razvoju. Kako bi u potpunosti bile iskorištene prirodne i komparativne prednosti, strategija razvoja trebala bi se graditi na navedenim gospodarskim djelatnostima. Argumentirajući statističkim podacima ove gospodarske grane identificirane su kao najvažniji pokretači gospodarskog razvoja Republike Hrvatske. Polazeći upravo od ovih pretpostavki ukazuje se na mogućnost povezivanja poljoprivrede u funkciji turizma. Primjenom obiteljskog poduzetništva na seljačkim domaćinstvima uočiti će se i iskoristiti dosadašnji resursu u cilju realizacije novih prilika. Pri uspješnoj realizaciji novih prilika gdje su iskorišteni, aktivirani i organizirani raspoloživi resursi doprinijeti će se gospodarskom razvitku pojedine regije. Svako seljačko domaćinstvo trebalo bi težiti poduzetništvu jer će samo na taj način izgraditi upravljački sistem koji ima za cilj uskladiti financijske i operativne mjere, te viziju i misiju poduzetničkog pothvata zasnovanu na mjerama koje odražavaju osobnost i potrebe kako obitelji, tako i poslovnog pothvata. Predmet istraživanja magistarskog rada je prije svega primjena agroturističke aktivnosti na seljačkim domaćinstvima. Kako bi se istražio značaj poduzetničkog marketinga u agroturizmu u radu je korištena metoda slučajeva, te se kroz opis slučaja seljačkog domaćinstva obitelji Sklepić u Bilju, ukazuje na probleme razvoja kontinentalnog agroturizma istočne Hrvatske. Prilikom analize prikazanog slučaja uočeni su mnogi problemi i poteškoće, te se kroz SWOT analizu, Model ispitivanja razvojnog potencijala, Porterov model konkurenstih snaga, te kroz procjenu turističke atraktivnosti predlažu moguća rješenja koja će voditi ka razvojnim mogućnostima agroturizma seljačkog domaćinstva obitelji Sklepić. Vlasnici seljačkih domaćinstava koji se žele baviti agroturizmom, odnosno pružati turističke usluge u svom domaćinstvu moraju procijeniti jesu li njihova gospodarstva za to pogodna ili nisu. U radu se procjenjuje turističku atraktivnost na primjeru seljačkog domaćinstva obitelji Sklepić i okruženja u kojem djeluje te uspješno identificira problematiku koja se ogleda u neusklađenosti različitih Zakona i Pravilnika o reguliranju aktivnosti na seljačkom domaćinstvu, o neodgovarajućoj evidenciji, standardizaciji, klasifikaciji i označavanju seljačkih domaćinstava, o nedovoljnim poticajima za agroturističku djelatnost, te nepostojanja određenog identiteta i imagea regionalnog prostora. Navode se bitne pretpostavke za razvoj agroturizma, te činjenica kako se poljoprivreda nadopunjuje seoskim turizam koji ima neslućene mogućnosti razvoja jer je 92% područja Republike Hvatske ruralan, a u mogućnosti je ponuditi kvantitativni, kvalitativni, estetski, etnološki i gastronomski proizvod. Međutim, zbog ne koordinacije ministarstava, stručnih institucija i udruga, nedovoljne potpore lokalne i područne samouprave, neusklađene regulative ova turistička grana nije dovoljno dobro organizirana. Konstatira se kako je razdoblje masovnog turizma i niske kvalitete iza nas, a dinamičke promjene u turističkoj potražnji nalažu nam prihvaćanje kvalitete i primjenu standarda. Kontinuirano praćenje ponašanja potrošača na tržištu, njihovih interesa i motiva za odmor u dinamičkom i neuravnoteženom okruženju zahtjeva primjenu poduzetničkog marketinga. Poduzetnički marketing u mogućnosti je usmjeriti mali poduzetnički pothvat u komunikaciju s tržištem, odrediti na koji način se koristiti medijima i u kolikoj zastupljenosti, a sve to, uz što manje financijske izdatke. Stil poduzetničkog marketinga je u upravljanju marketinškim funkcijama, ali kroz maksimalnu originalnost, inovativnost i minimalne troškove. Važnost poduzetničkog marketinga u agroturizmu uvjetovan je činjenicom omogućavanja dvosmjerne komunikacije između želja i potreba potencijalnih potrošača i agroturističke ponude seljačkih domaćinstava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0079055
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek