Pregled bibliografske jedinice broj: 208835
Međukulturalna kompetencija u nastavi hrvatskoga kao stranoga jezika
Međukulturalna kompetencija u nastavi hrvatskoga kao stranoga jezika // Hrvatski kao drugi i strani jezik,
Zagreb, Hrvatska, 2005. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 208835 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Međukulturalna kompetencija u nastavi hrvatskoga kao stranoga jezika
(Importance of the intercultural competence in learners of Croatian as a foreign language)
Autori
Novak Milić, Jasna ; Gulešić Machata, Milvia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Hrvatski kao drugi i strani jezik,
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.10.2005. - 15.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
hrvatski jezik; drugi jezik; strani jezik; međukulturalna kompetencija
(Croatian; second language; foreign language; intercultural competence)
Sažetak
Neosporna je činjenica da svako učenje, odnosno poučavanje stranoga jezika podrazumijeva i, izravno ili neizravno, učenje o kulturi, odnosno usvajanje osnovnih kulturnih činjenica presudnih za snalaženje i preživljavanje u zemlji u kojoj se govori J2. Različite skupine učenika (potomci hrvatskih iseljenika, privremeni ili trajni useljenici u Hrvatsku, studenti nekih američkih programa itd.) hrvatski kao strani uče ponajprije kako bi njime komunicirali u svakodnevnome životu. A da bi se jezikom služilo na odgovarajući način, nužno je, osim jezične, postići i međukulturalnu kompetenciju. Stoga bi učenje o navikama, pravilima ponašanja, običajima i sl. trebalo činiti jednako važnu sastavnicu nastave kao i gramatika ili pisanje. Jer, nepoznavanje pravila ponašanja u određenim situacijama može jednako često, ako ne i češće, biti uzrokom nesporazuma kao i pogrešna uporaba padežnih nastavaka. Zapravo se čini da je određenu međukulturalnu kompetenciju nužno postići i prije jezične, jer je često nužna već pri prvome susretu s hrvatskom kulturom. U ovome se radu raspravlja o važnosti međukulturalne kompetencije, o mogućnostima njezinoga razvoja u nastavi hrvatskoga kao stranoga jezika te posebno o mogućnostima uključivanja učenja kulture i o kulturi već na početničkim stupnjevima učenja jezika, ali i o poteškoćama koje se pri tome mogu pojaviti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb