Pregled bibliografske jedinice broj: 207841
Komunikacijski perpetuum mobile u poučavanju nastavnika fizike
Komunikacijski perpetuum mobile u poučavanju nastavnika fizike // Metodički ogledi, 12 (2005), 1; 19-24 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 207841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijski perpetuum mobile u poučavanju nastavnika fizike
("Perpetuum mobile" in physics teacher education)
Autori
Jurdana-Šepić, Rajka ; Milotić, Branka
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 12
(2005), 1;
19-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
nastava fizike; edukacija nastavnika
(physics education; eduaton of physics teacher)
Sažetak
Promišljanje i usavršavanje visokoškolske nastave postaje imperativ koji se postavlja pred sveučilišne nastavnike. Potrebne i nužne promjene u metodologiji poučavanja i kvaliteti komuniciranja osobito su značajne na fakultetima koji obrazuju buduće nastavnike, jer su sveučilišni nastavnici i njihove metode ne samo ogledni primjer rada budućih nastavnika, nego su kao “ učitelji učitelja“ u odgovornom položaju pokretača pozitivnih promjena u strategiji poučavanja, učenja i osuvremenjivanja svih razina sustava obrazovanja. U vremenu silne brzine nastanka novih znanja i zamjene starih znanja novima, prioritet odnosa prema znanju, a time i cilja obrazovanja, više nije ''steći znanja'', nego steći vještinu, naviku i potrebu njihovoga samostalnog konstruiranja Prikazan je primjer pokrenute komunikacije u okviru metodičkih kolegija iz fizike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci, gdje su primijenjene metode rada oslobodile komunikaciju na više razina unutar i izvan sveučilišne nastave. Aktiviranjem studenata i poticanjem njihove kreativnosti pokrenut je ''domino efekt’ ’ različitih aktivnosti (projekti MZT-a, MIPS-a, MZOS-a, e-škole Hrvatskog fizikalnog društva, konstruktivističke radionice s osnovnoškolcima, popularna predavanja, izložbe, itd.) koje su povezale nastavnike i studente s nekoliko fakulteta riječkoga Sveučilišta, nastavnike i učenike više osnovnih i srednjih škola, te ljude iz nekoliko stručnih udruga i instituta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija