Pregled bibliografske jedinice broj: 206837
Metodologija za prognoziranje očekivanog stupnja prometne sigurnosti u novopredviđenim raskrižjima
Metodologija za prognoziranje očekivanog stupnja prometne sigurnosti u novopredviđenim raskrižjima // Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa, 25 (2005), 3-4; 252-256 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 206837 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodologija za prognoziranje očekivanog stupnja prometne sigurnosti u novopredviđenim raskrižjima
(Methodology for Predicting the Expected Level of Traffic Safety in New Intersections)
Autori
Tollazzi, Tomaž ; Renčelj, Marko ; Zavasnik, Zvonko
Izvornik
Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa (0351-1898) 25
(2005), 3-4;
252-256
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
prometna sigurnost; metodologija; raskrižja
(traffic safety; methodology; intersections)
Sažetak
Prilikom planiranja izvedbe novog ili rekonstrukcije postojećeg raskrižja u jednoj razini, dolazi se u situaciju kada je potrebno opredijeliti se zajedno od postojećih tipskih rješenja, koje bi u danim okolnostima djelovanja bilo optimalno. Prilikom opredjeljivanja za pojedino tipsko rješenje, a u svrhu izbjegavanja subjektivnih prosudbi, u pravilu se služi provjerom ispunjava li pojedino predlagano rješenje opće kriterije (funkcionalni kriterij, kriterij propusnosti, prostorni kriterij, prometno-tehnički kriterij, kriterij prometne sigurnosti i ekonomski kriterij). Najviše poteškoća predstavlja provjera opravdanosti izvedbe pojedinog tipskog rješenja sa stajališta prometne sigurnosti, jer za procjenu te vrste nema odgovarajućih alata odnosno univerzalnog pristupa, a ne postoji ni mogućnost međusobne usporedbe različitih tipskih rješenja. U radu je prikazana metodologija koja je proizišla iz dvaju istraživačkih radova, koje su autori priloga izrađivali za Direkciju RS za ceste. Poglavita prednost predlagane metodologije je u tome da omogućava procjenu stupnja prometne sigurnosti već tijekom izbora pojedinoga tipskog rješenja, dakle već prije izradbe projektne dokumentacije. Predlagana metodologija je uniformna i moguće ju je koristiti pri analizi svih tipova raskrižja u jednoj razini. Metodologija je provjerena na uzorku trideset dva raskrižja i zabilježeni su rezultati koji se veoma dobro podudaraju s realnim stanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB
- TRIS
- CEOBASE
- IRRD
- DOC i druge BP